اقتصاد موسیقی ایران و کپی رایت
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 799
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
AMTM01_262
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
وقتی صحبت از اقتصاد و تجارت موسیقی می شود، اولین چیزی که در ذهن عموم شکل میگیرد خوانندههایی بنام و زندگی در رفاه کامل آنان است. اما با ورود به این حوزه در همان بررسی های ابتدایی با عناوینی مثل حمایت های مالی اسپانسر کپی رایت و غیرهمواجه می شویم درصد کمی از خواننده ها نیازمند حمایت مالی دولتی یا خصوصی نیستند و عده زیادی در ابتدای راه به خاطر نبودحمایت از رده خارج میشوند. در این پژوهش که به اقتصاد موسیقی و بحث کپی رایت آن اختصاص دارد در ابتدا با سیستم هنر و عاملان دنیای موسیقی یعنی شبکه کنشگران اجتماعی و با مفاهیم لازم در مورد اقتصادآشنا می شویم. سپس به بررسی اقتصادموسیقی از لحاظ کارکرد سیستم های حمایتی چون کپی رایت و حق مولف می پردازیم.روش پزوهش این مقاله به روش کتابخانهای و تطبیقی می باشد.و هدف آن شناسایی مبحث کپی رایت و چگونگی بکارگیری تاثیراتش در جامعه ی هنری و مصرف هنری بازار ایران می باشد. ازین روی تاریخچه ی مختصری از قوانین کپی رایت ایران را با قوانین کپی رایت کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار داده ایم که هم از اثرات و فواید کپی رایت در کش.ر های توسعه یافته اطلاع حاصل کنیم هم بتوانیم راهکارهای حمایتی جدیدی در جامعه ی هنری ایران وارد کنیم.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
محسن محمدی
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد هنر ، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
پیام محمدی
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :