نقش فضاهای بازی در آفرینش ارتباط میان کودکان وفناوری
محل انتشار: کنفرانس ملی معماری و منظر شهری پایدار
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 734
فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ARCHCONF01_044
تاریخ نمایه سازی: 14 شهریور 1393
چکیده مقاله:
فن آوری قدرت تعیین عقاید واسطوره ها را دارد به نحوی که امروزه کل محدوده تفکر وفعالیت هایمان،در گفتمان تکنولوژیکال گسترده شده است.کلمه طبیعت در گذشته به معنای جهان طبیعی بوده،اما اکنون باکلمه محیط که بیشتر طنین تکنولوژی دارد،جایگزین شده است.علاوه براین،تکنولوژی اطراف ما را آنچنان فراوان تغییر داده است تاجایی که موجبات نگرانی در مورد سلامت فیزیکی کودکانمان می باشد.چراکه کودکان امروزی،ساعت ها اوقات خود را درحالی درمنزل می گذرانند که غرق در دنیای کامپیوتریشان هستند.بازی های کامپیوتری موقعیت های متضادی را نمایش می دهند که خالی از هرگونه بعدفیزیکی وفضای همگذاشت(ترکیبی)دارای زمینه انتزاعی مبهم که بازی کننده درمیان آن شناور می شود،است.این فقدان مشارکت فیزیکی در چشم انداز دوران کودکی،که درآن بدن درحین ورود ذهن به دنیای سایبری منفعل می شود،قابل ملاحظه است.از این رو،طراحان موظف اند فضاهای بازی را به گونه ای انعطاف پذیرتر طراحی کنند تااین فضاها پاسخگوی دسترسی به سلامت فیزیکی نیز می باشند،و علاوه بر افزایش قابلیت های کودکان،زمینه ای برای رشد بهتر ذهنی وبروز خلاقیت های آنان را نیز فراهم سازند.طبیعت هنوز کلیدی برای الگوسازی زندگیمان است،اما فناوری کودکان را در خارج یاحتی درمحیط های آموزشی بسوی خود می کشاند.لذا کودکان باید پدیده های طبیعی را باکمک فناوری پیشرفته،باتجزیه وتحلیل آن چیزی که در رایانه می بینند کاوش کنند.بهرحال یک تضاد درطراحی فضاهای بازی وجود دارد می توان گفت:مناقشه ای میان فناوری ومحیط طبیعی بوجود آمده که این موضوع ضرورت وجود فضاهای بازی انعطاف پذیرتری را آشکار می سازد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
ثریا رمضانی علی اکبری
کارشناس معماری
فائزه طاهری سرمد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب،ایران
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :