زیبایی شناسی درهنرومعماری سنتی ایران دررابطه با طبیعت
محل انتشار: دومین همایش ملی معماری، عمران و محیط زیست شهری
سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 551
فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ARCHITECTURE02_375
تاریخ نمایه سازی: 11 اردیبهشت 1394
چکیده مقاله:
هدف زیباشناسی این است که چگونگی محیط اطراف و جایگاه شخص درمحیط اطراف را به معنای واقعی درک کند هنرزائیده ذهن خلاق هنرمند است فیلسوف ها و هنرمندان ازابتدای تاریخ برسرزیبایی اختلاف نظر داشتند بصورتی که افلاطون زیبایی را هماهنگی اجزا با کل میدانست و آن را به دونوع زیبایی طبیعت و موجودات زنده و زیبایی هندسه خط و دایره تقسیم میکرد اومعتقد بود که زیبایی طبیعی نسبی است درحالیکه زیبایی هندسی یا آنچه به دست بشرساخته میشود مطلق است و آچه درنظریه افلاطون زیبایی هندسی نامیده شده را لوکوربوزیه زیبایی مهندسی نامیده است کائنات هنرخداوند است و انسان بهترین هنراوست با مطالعه تمام اثار هنری خداوند درمی یابیم که دارای پشتوانه ای ازاگاهی و حکمت هستند برخی ازاثار هنری فقط برچسب هنری دارند و برای مقاصد تجاری بزرگنمایی میشوند و برخی نیز واقعا هنرهستند شاید گروه اول زمانی درصدر باشند ولی پس ازمدتی بخاطرنداشتن بارمعنایی خود به هودفروکش مینماید ولی اثار هنریواقعی دارای حقیقت و ذات هنری هستند و بخاطر فلسفه وجود و اتصال به عالم برتر درچشم بیننده درهرزمان حیرت اور و با ارزش هستند و به راحتی رنگ نمی بازند به نظر هایدگر درمورد هنر فقط خود هنر می تواند تصمیم بگیرد و هنررا سراغاز هرکار میداند
کلیدواژه ها:
نویسندگان
شیراز حسنی شیرکوهی
کارشناس ارشد فرهنگ و زبان باستان
خدیجه نبی پور
کاردانی تربیت دبیر
زهرا محمدی
کاردانی تربیت دبیر
رقیه مددی مژدهی
کاردانی تربیت دبیر
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :