بررسی اشکال مختلف تراژدی مدرن بر روی فیلمنامه عیارنامه نوشته ی بهرام بیضایی
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,001
فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ARTHUMAN01_045
تاریخ نمایه سازی: 30 بهمن 1394
چکیده مقاله:
تراژدی عالی ترین نوع ادبی جهان است. که با نشان دادن دردی جانکاه و اندوه فراوان، روح آدمی را، سخت تحت تأثیر قرار می دهد. در این پژوهش شگردها و فنونی مورد مطالعه قرار می گیرد که طی آن ها می توان مؤلفه هایی را بر رسید که در تقابل با مؤلفه ها و اندیشه های تراژدی در معنای کلاسیک خود قرار می گیرند. عواملی که در دوره ی معاصر بر آن ها نام «مدرن» نهاده اند. بررسی این عوامل و شاخصه ها ی مدرن بر روی فیلمنامه عیارنامه اثر بهرام بیضایی، ما را به این امر رهنمون گشته است که این داستان مطابقت های فراوانی با این شاخصه ها دارد. و درکل می توان آن را فیلمنامه ای نامید که عناصر تراژدی مدرن در آن با توجه به تعاریف بیان شده در دوره های معاصر به خوبی قابل پیگیری است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
محبوبه پاکدل
کارشناسی ارشد،دانشگاه پیام نور تهران مرکز
مجتبی پاکزاد
کارشناسی ارشد،دانشگاه پیام نور تهران مرکز
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :