طراحی مقداری یک پل کابلی با رایانه و تاکید بر فرایند طراحی معماری ، بر مبنای مدل سه بعدی از الگوی جیرو (FBS)

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 730

فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CAECONF02_036

تاریخ نمایه سازی: 8 آبان 1395

چکیده مقاله:

روش های مقداری بر اساس الگوریتم ها یا دستور العمل های مرحله به مرحله و مشخص عمل میکنند در این مقاله یک پل با کمک برنامه نویسی ویژوال )پلاگین Grasshopper در نرم افزار Rhinoceros ( و بر مبنای الگوی سه بعدی شده، از چهارچوب دو بعدی ارائه شده توسط جان جیرو، طراحی خواهد شد .که در ابتدا اهداف (Function) طراحی در قالب پارامترهاییمشخص می شوند . در مرحله بعد و با کمک ابزار های (Behavior) موجود در گرسهاپر ، اجزاء یا ساختار (Structure) طرح به وجود خواهند آمد.و به ما مجموعه ای از پاسخ ها (Design Variation) را ارائه خواهند کرد.که بر اساس مهارت ،ارزیابی (Evalution) از میان آنها انجام خواهد شد،و در نهایت ،پاسخ مناسب انتخاب می شود.هدف از نوشتن این مقاله،طراحیعملکردگرای یک پل به روش طراحی مقداری با رایانه و بر اساس یک الگوی نظری و منسجم است . دلیل انتخاب پل،کوتاه بودن فرایند طراحی و دارای قابلت گنجانده شدن در یک مقاله است. این پژوهش در بخش اول بر اساس مطالعه توصیفی _تحیلی ودر بخش دوم به صورت آزمایشی _همبستگی انجام خواهد شد.مهمترین یافته این پژوهش تطبیق پذیری الگوی توسعه یافته و سه بعدی شده جان جیرو در فرایند طراحی مقداری با رایانه است

نویسندگان

کیا تدین

کارشناسی ارشد معماری منظر،دانشگاه تهران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :