پردازش تصویر در تشخیص هویت انسان از روی تصاویر سه بعدی بر روی واحد GPU

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,864

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CESD01_136

تاریخ نمایه سازی: 25 اسفند 1392

چکیده مقاله:

واحد پردازش گرافیکی ( Graphics processing unit ) یا به اختصار GPU ابزاری اختصاصی برای رندر کردن گرافیکی (به طور طبیعی به نظر رسیدن تصویر) در کامپیوترهای شخصی، ایستگاه های کاری، و یا در کنسولهای بازی است. این واحد گاهی اوقات واحد پردازندهء بصری یا VPU نیز نامیده می شود. ویژگی های واحدهای پردازش مرکزی جدید برای پردازش و ارائه دادن کارهای دیداری (گرافیکی)، آن ها را بسیار کارآمدتر از واحدهای پردازندهء مرکزی یا CPU در پردازش الگوریتم های پیجید کرده است. در واقع GPU همانند CPU (پردازنده اصلی کامپیوتر) است ولی وظیفه اصلی آن پردازش اطلاعات مرتبط با تصاویر است.یک GPU معمولاً بر روی کارتهای گرافیکی قرارمی گیرد، اگرچه کارتهای گرافیکی غیر حرفه ای مستقیما بر روی بُرد مادر ( OnBorad ) قرار می گیرند. در این مقاله الگوریتمهای موجود در رابطه با تشخیص هویت انسان از روی تصاویر سهبعدی چهره مورد بررسی قرار گرفته است.تمامی این الگوریتمها از نظر میزان دقت و کارآیی و همچنین میزان حساسیت نسبت به نویز باهم مقایسه شده اند، ،در نهایت با توجه به بررسی های صورت گرفته پیشنهاداتی در رابطه با ترکیب الگوریتمهای موجود به منظور ارائه الگوریتمهایدقیق و کارآمدتر داده شده است ، این پیشنهادات دیدگاه روشنی را برای پژوهشگران عرصه تشخیص هویت انسان از روی تصاویرسه بعدی چهره فراهم می کنند.

کلیدواژه ها:

پردازش موازی ، GPU ، پردازش سه بعدی تصویر

نویسندگان

سارنگ کمشکی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، گروه کامپیوتر خورموج، ایران

حسن قائدی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، گروه کامپیوتر، خورموج ایران

رعنا معلانیان

علوم و تحقیقات بوشهر، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Buck, I., al.: BrookGPU. http _ /graphics _ stanford. edu/proj ...
  • NVIDIA: CUDA (Compute Uni_ed Device Architecture). http ://www.nvidia com/obj ect/cuda ...
  • AMD/AT: CTM (Close To Metal), (2007). ...
  • (http ://ati _ amd. com/c omp anyinfo/re _ e arc ...
  • Hopf, M., Ertl, T.: Hardware -BasedWavelt Trans formations _ Workshop ...
  • Yaromenok, A.: DIPlib - Digital Image Processing Library. http :/'sourceforge ...
  • Colantoni, P., Boukala, N. Da Rugna, J.: Fast and accurate ...
  • Jargstor_, F.: A framework for image processing. In: GPU Gems ...
  • http :/openvidia. sourceforge.net (2004 and later on) ...
  • Moreland, K., Angel, E.: The FFT on a GPU. S ...
  • Strzodka, R. Telea, A.: Generalized Distance Transforms and skeletoms in ...
  • Strzodka, R., Garbe, C.: Real-time motion estimation and visualization on ...
  • GPU Gems Vo 1., 2., 3.: Programming Techniques for H ...
  • GPU4Vision: _ http _ //www. gpu4vision.org (2008) ...
  • Harris, M.: SC07-High Performance Computing with CUDA- Optimizing CUDA. (http ...
  • _ Fernando, R., Kilgard, M.: The De_nitive Guide to Programmable ...
  • Rost, R.: OpenGL Shading Language. Addi son-Wesley professional (2010) _ ...
  • Nocent, O.: Image processing with OpenGL. http:/leri.univ- reims _ fr/nocen/gpu ...
  • Fung, J., al.: OpenVIDIA: Parallel GPU Computer Vision. http :/openvidia. ...
  • نمایش کامل مراجع