بازی های رایانه ای و تربیت شغلی کودکان و نوجوانان

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,367

فایل این مقاله در 5 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_013

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

بازی درزندگی نقش افراد بخصوص کودکان و نوجوانان نقش بسیارمهمی را ایفا م یکند بازی بعنوان یک نقش ووظیفه درمسیرزندگی ماطراحی و تدوین شده است همه افراد موظفند نقش تفریح و بازی خود را تاپایان عمر انجام دهند بازی و تفریح کردن درهرمرحله اززندگی به شکلی راضی کننده است یکی ازانواع بازیهای رایج امروزی بازیهای رایانه ای است بسیاری ازروانشناسان مواردی را گوشزد کرده اند که این بازیها برای رشد جسمی فکری روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان می تواند بعنوان یک تهدید تلقی شود اما خانواده ها راگریزی ازاین بازیها نیست لذا باید ازآنها به عنوان یک فرصت استفاده کرد ازبازیهای رایانه ای درترییت شغلی کودکان ونوجوانان میتوان استفاده نمود تربیت انواع مختلف جسمی روانی اجتماعی و مذهبی دارد به انواع تربیت میتوان تربیت شغلی را هم اضافه نمود مشاوران شغلی معتقدند که امادگی برای انتخاب وورود به یک شغل اززمان کودکی اغاز میشود بنابراین باید والدین و مسئولین اموزش وپرورش کودکان ونوجوانان را ازهمان دوران کودکی که بابازیهای رایانه ای عجین شده اند تحت اموزش و ارایه اطلاعات شغلی یا به اصطلاح تربیت شغلی قرارداد

نویسندگان

فاطمه سمیعی

استادیار گروه مشاوره دانشگاه اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • وینکلر، ادوارد. و اشتوکینگر، ماگدالن:، دنیای کوچک بزرگ من، ترجمه ...
  • اسپارک، برنارد؛ آموزش در دوران کودکی، ترجمه ی محمدحسین نظری ...
  • مهجور، سیامک رضا، روانشناسی بازی، انتشارات ساسان، شیراز، 1378 ...
  • مطهری، محمدرضا، راهنمای انتخاب اسباب بازی، انتشارات تهران، تهران، 1382 ...
  • فضل الهی، سیف اله و ملکی توانا، منصوره، آثار سوء ...
  • محمودی، معصومه، آسیب های روانی ح تربیتی بازی های رایانه ...
  • فرامرزی، آرزو، بازی های رایانه ای و تاثیرات آن ها ...
  • احمدی، پروین، خادمی، عزت و بیات، صدیقه، بررسی آثار فن ...
  • اسدی، نسرین، خلاقیت در بازی های کامپیوتری، انتشارات فکر نو، ...
  • اپرلی، توماس اچ، درآمدی بر بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، ترجمه ...
  • دبستانی، مهدی، بررسی تاثیر و تاثرات بین بازیگران بازی های ...
  • کوثری، مسعود، عصر بازی: بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای در جامعه ...
  • Essential facts about the computer and videogame industry, Entertainmet software ...
  • Willliams, Dmitri, Why games studies now? gamers don 't bowl ...
  • Turner, Fred, Why study new games?, Games and Culture, Vol ...
  • Munson, William.W. & Savickas, Mark, L., Relation between leisure and ...
  • Gotfredson, Linda.S., Gotfredsons's theory of circumscrip tion, compromise and self-creation ...
  • نمایش کامل مراجع