پیاده سازی سخت افزاری تصویرسازسه بعدی بااستفاده ازFPGA
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 604
فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO01_034
تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395
چکیده مقاله:
امروزه FPGA درپیاده سازی بسیاری ازسیستم های بلادرنگ مورداستفاده قرارمیگیرد یکی اززمینه ها طراحی کنسولهای بازی می باشد باتوجه به اینکه حجم پردازش ها دراین دستگاه ها بسیارزیاد است و باید بصورت بلادرنگ انجام شود بنابراین استفاده ازFPGA برای پیاده سازی پردازشها میتواند مناسب باشد یکی ازبخشهایی که دراین کنسولهای بازی پردازش خیلی زیادی را طلب می کند بخش تصویرسازی سه بعدی میباشد دراین مقاله روشی برای پیاده سازی عملیات تصویرسازی سه بعدی با استفاده ازFPGA اریه شده است این عملیات شامل گرفتن مختصات یک تصویر سه بعدی و مشخصات محیط ازورودی و پردازش روی این اطلاعات و محاسبه ی تک تک پیکسلهای تصویر و ارسال آنها روی خروجی و درنهایت نمایش تصویر روی صفحه نمایش است برای پیاده سازی عملیات گفته شده اززبان توصیف سخت افزار VHDLاستفاده شده است همه قسمت های این عملیات شبیه سازی و برخی ازآنها بصورت عملی روی بورد ازمایشگاهی AVA6SLX9 ازمایش شده و نتیجه آن مشاهده شده است
کلیدواژه ها:
نویسندگان
نیلوفر رنجبر
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان
علی بهلولی
استادیاردانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :