پیش بینی رفتاربازیکن دربازیهای راهبردی بی درنگ با بهره گیری ازمدل پنهان مارکف و درخت پیشینه ی بازی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 726

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_035

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

امروزه بازیهای رایانه ای نقش مهمی را دردنیای فناوری اطلاعات ایفا می کنند این بازیها درقالبهای مختلفی مانند مبارزه ای نقش آفرینی بازیهای راهبردی بی درنگ و غیره ساخته میشوند بازیهای راهبردی بی درنگ محیطی را که درآن ازهوش مصنوعی انتظار میرود مانند یک رقیب واقعی عمل کند فراهم می کنند یکی ازویژگیهایی که ازبازی های راهبردی بی درنگ انتظار میرود توانایی درانجام یک بازی هوشمندانه و شبیه سازی رفتار یکرقیب واقعی و عالی است این چالش با استفاده ازهوش مصنوعی پاسخ داده میشود یکی ازراه کارهای مفید هوش مصنوعی برای شبیه سازی رفتار واقعی پیش بینی روش بازیکن و پیش گرفتن راهبرد متناسب است دراین مقاله رهیافتی برای مدلسازی رفتار بازیکن دربازیهای راهبردی بی درنگ با استفاده ازمدل پنهان مارکف و باکمک ایجاددرخت پیشینه ی بازی که رفتاربازیکن دربازیهای پیشین را نگهداری می کند ارایه شده است دراین روش پس ازترسیم یک مدل مارکف برای بازی ازیک درخت برای ذخیره و مدلسازی رفتار بازیکن درطول زمان بهره گرفته میشود سپس درهربازی با استفاده ازمدل پنهان مارکف و درخت پیشینه ی ترسیم شده راهبرد بازیکن دربازی جاری پیش بینی شده و با آن به شکلی که هزینه ی کاربه حالت کمینه میل کند مقابله خواهد شد

نویسندگان

آرمان رحیمی بروجردی

دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتردانشگاه آیت ا... العظمی بروجردی (ره)

مجید جودکی

عضوهیئت علمی گروه کامپیوتردانشگاه آزاد اسلامی واحددورود

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Ballinger, Christopher, and Sushil Louis. "Comparing coevolution, genetic algorithms, and ...
  • Baum, Leonard E, and Ted Petrie. "Statistical inference for probabilistic ...
  • Dereszynski, Ethan W., et al. "Learning Probabilistic Behavior Models in ...
  • Starner, Thad, and Alex Pentland. "Real-time american sign language recognition ...
  • Garcin, Florent, and Boi Faltings. "Pen recsys: A personalized mews ...
  • Garcin, Florent, et al. "Offline and online evaluation of news ...
  • Garcin, Florent, Christos Dimitrakakis, and Boi Faltings. "Personalized news recomm ...
  • Liu, Siming, Sushil J. Louis, and Monica Nicolescu. "Comparing heuristic ...
  • Ontanon, Santiago, et al. "A survey of real-time strategy game ...
  • Johnson, Daniel, and Janet Wiles. "Computer Games With Intelligence. " ...
  • Buro, Michael. "Real-time strategy games: A new AI research challenge. ...
  • https://en. wikipedia. org/wiki/h idden_m arkov_model. [Accessed: 01-Feb-2016]. ...
  • Hsieh, Ji-Lung, and Chuen-Tsai Sun. "Building a player strategy model ...
  • http://www. agecommunity. com/player_sta ts_yp. aspx ? md=zs_deathm atch. [Accessed: 15-Dec-2015]. ...
  • نمایش کامل مراجع