تحلیل جامعه شناختی تاثیر بازیهای رایانه ای درتغییرنگرش افراد نسبت به جامعه پیرامون

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,690

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO01_045

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

سرگرمی و تفریح شاید مهمترین دلیل پرداختن به بازی رایانه ای باشد مهمترین ویژگی این رسانه جدید ما هیت تعاملی بودن آن است به دلیل همین ویژگی است که قرارگرفتن افراد معمولا کودکان ونوجوانان درمعرض بازیهای کامپیوتری نگران کننده تر ازقرارگرفتن آنها درمعرض برنامه های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی است زیرا این بازیها بسیاری ازاصول یادگیری مانند هم زادپینداری الگوسازی تمرین تکرار و پاداش و تقویت را به کارمیگیرند سازندگان جهانی بازیهای رایانه ای که مانند دیگر رسانه های جهانی عمدتا وابسته به محافل صهیونیسم جهانی و بخشی ازناتوی فرهنگی هستند درحرکتی پیچیده و ترکیبی درکنار استفاده ازسازندگان انیمیشن فیلم جراید و اسباب بازیها به تصویرسازی دلخواه ازاسلام و تمدن اسلامی درذهن مخاطب می پردازند به گونه ای که درتمام ساخته های آنان فضای کشورهای اسلامی بانمادهایی همچون بیابان شتر خشونت بی منطق تروریسم سلاطین ظالم اسرار ماوراءالطبیعه حاکی ازعقب ماندگی و خرابی بناها و ... اکندها ست اما به علت استقبال گسترده ازبازی های رایانه ای بخصوص ازسوی جوانان و نوجوانان با استفاده ازنظریه وابستگی و استفاده و خشنودی میتوان این استقبال را توجیه کرد هدف ازانجام این پژوهش تحلیل جامعه شناختی تاثیر بازیهای رایانه ای درتغییر نگرش افراد نسبت به جامعه پیرامون خصوصا درحوزه فرهنگی - عقیدتی و سیاسی - نظامی است دراین پژوهش باتکیه بر نظریه های وابستگی کاشت و خشنودی و رضامندی و تحلیل محتوای دوبازی شاهزاده ایران : شن های فراموش شده و میدان نبرد 3 به بررسی تاثیرات اجتماعی فرهنگی این رسانه جدید پرداخته ایم

نویسندگان

مهدی مختارپور

دکتری جامعه شناسی ازدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

زهرا سمواتی

پژوهشگرومدرس دانشگاه

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • انواری، محمدرضا (1393)، بازی های رایانه ای، رسانه ای خاموش ...
  • رمزگشایی از بازی های رایانه ای: (مطالعه موردی بازی رایانه ای «عملیات ویژه 85» [مقاله ژورنالی]
  • دهقان، علیرضا، محسنی آهویی، ابراهیم (1388)، ایدئولوژی تعامل بازی رایانه ...
  • رمضانی، محمدجواد (1390)، بازی های رایانه ای، بار پروپاگاندای ایالات ...
  • سورین، ورنر و تانکارد، جیمز (1386)، نظریه های ارتباطات، ترجمه ...
  • کاستلز، مانوئل (1380)، عصر اطلاعات، ترجمه احد علیقلیان و افشین ...
  • گیبینز، جان .ر. و بوریمر (1381)، سیاست پست مدرنیته: درآمدی ...
  • گیدنز، آنتونی (1386)، جامعه شناسی، ترجمه حسین چاوشیان، نشر نی. ...
  • منطقی، مرتضی (1381)، بررسی پیامدهای بازی های ویدئویی و رایانه ...
  • وایت، رابرت، ای. (1996)، درهوور، استوارت. ام و لاندبای، نات ...
  • نمایش کامل مراجع