User Engagement; A Gamified Model

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: انگلیسی
مشاهده: 505

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_015

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

Nowadays with the increasing proliferation of mobile apps, attracting, Engaging and retaining of audiences are major concerns for developers and publishers of these programs. They utilize different tools for audience engagement. Gamification is one of them. Gamification is the use of game thinking and game mechanics in non-game contexts to engage users and solve problems. This study examines how gamification impact on audience engagement focuses on the use of mobile apps. For this purpose, the role of design, flow and user has been studied as important components of the gamification. In order to study of the conceptual model proposed by the researchers, Structural Equation Modeling (SEM) was employed

نویسندگان

Javad Nickpayam

Ph.D. Student of Media Management, University of Tehran, Tehran , Iran

seyyed mahdi sharifi

Professor of Media Management, University of Tehran, Tehran , Iran

ali akbar farhangi

Assistant Professor of Media Management, University of Tehran, Tehran , Iran