مقایسه خلاقیت و اختلالات رفتاری در بین کاربران بازی های رایانه ای و غیر کاربران این بازی ها در شهر زابل
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 384
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO02_089
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر مقایسه خلاقیت و اختلالات رفتاری دربین کاربران بازی های رایانه ای و غیر کاربران این بازی ها بود.پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه ای بود جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان پسر مقطع اول متوسطهشهرزابل به تعداد 068 نفر که تعداد نمونه بعد غربالگری به دو گروه 60 نفره که شامل کاربران یعنی کسانی که بیشترین استفاده از بازی ها را داشتند و غیر کاربران کسانی که کمترین استفاده از بازی ها را داشتند یا اصلا بازی نمیکردند میشد. ابزارتحقیق پرسشنامه محقق ساخته و دو پرسشنامه خلاقیت عابدی 1386 و اختلالات رفتاری راتر1377 بود برای تجزیه وتحلیل داده ها از مستقل استفاده شد. فرضیه اول مبنی بر اختلاف خلاقیت بین کاربران بازی های رایانه ای و غیر کاربران تایید شد. کاربران بازی های کامپیوتری خلاقیت کمتری از غیر کاربران نشان دادند و فرضیه دوم هم مبنی بر اختلاف اختلالاترفتاری در بین کاربران و غیر کاربران تایید شد و مشخص شد اختلالات رفتاری در بین کاربران بازی های رایانه ای بیشتر از غیر کاربران این بازی ها بود
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مهدیه آژعصاران
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان
محمود شیرازی
دانشیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان
غلامرضا ثناگوی محرر
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، ایران
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :