کاربرد بازی وارسازی در توانبخشی و طراحی و پیاده سازی یک سیستم تجزیه و تحلیل حرکت با استفاده از کینکت

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 677

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO04_006

تاریخ نمایه سازی: 19 تیر 1398

چکیده مقاله:

به تازگی، بازی به شکل روزافزون در جهان در حال رشد است. در واقع، طبق آمار، هر هفته بیش از 3 میلیارد ساعت در کل دنیا بازی انجام می شود. دستگاه های حسگر حرکت مانند Kinect (کینکت) وwii remote به عنوان یکی از ابزارهای توانمند برای بازی ها طراحی شده اند. کینکت ساخته شده توسط مایکروسافت به دلیل قیمت پایین، قابلیت دسترسی گسترده، سهولت استفاده و کمی سازی، توجه محققان را به خود جلب کرده است. در این مقاله، یک بازی بر پایه کینکت به منظور مانیتور همگام و درک حرکات پیچیده انسانی توسط دوربین ها ارائه شده است. داده های جامع ریاضی جمع آوری شده توسط کاربر kinect به صورت همگام و بدون حسگر بر روی بدن حاصل شده است. بازی پیشنهادی بر اساس بازی وارسازی (gamification) میتواند فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مختلف توانبخشی را منجر شود.

نویسندگان

امیر دژمان

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم

محبوبه شمسی

استادیار دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم

عبدالرضا رسولی کناری

استادیار دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم