صله ی رحم و سبک زندگی اسلامی

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 523

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CONFIR01_073

تاریخ نمایه سازی: 14 مرداد 1394

چکیده مقاله:

صرف نظر از اعتقادات ادیان خداناباور ، اعتقاد مردم جهان به خدا دو گونه است، توحید و شرک ، توحید به معنای یکی دانستن خدا و مبدا هستی است که از مشخصه های اصلی ادیان سامی به شمار می رود . توحید ، بزرگترین اصل اسلامی است و در هیچ کدام از ادیان جهان برای ایمان به وحدانیت خدا به اندازه اسلام تاکید نشده است. دین یهودی نیز اولین دینی است که از حیات دینی اولیه ی اقوام سامی نشات گرفته و قدیم ترین نوع دیانت توحیدی را نشان می دهد . دین مسیحیت هم هر چند به وجود خدای واحد تاکید می کند ولی بعد ها اعتقاد به تثلیت در میان مسیحیان رسوخ پیدا کرده است . در این پژوهش به بررسی و مقایسه مفهوم توحید در اعتقاد به تثلیت در میان مسیحیان رسوخ پیدا کرده است . در این پژوهش به بررسی و مقایسه مفهوم توحید در این سه دین پرداخته می شود تا در پرتو مقایسه دیدگاه های هر یک در مورد خدا و وحدانیت او مشخص گردد و تفاوت های انها بیان شود . بر این اساس، چگونگی شکل گیری مفهوم توحید در این سه دین و نیز جایگاه آن بررسی خواهد شد.

کلیدواژه ها:

نویسندگان

سکینه طالبی

کارشناسی ارشد الهیات فقه و مبانی حقوق اسلامی مدرس دانشگاه خوزستان دانشگاه پیام نور واحد شوش

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • سید علوی، سید ابراهیم 13700 _ اینگونه معاشرت کنیم، نثر ...
  • صدوق، شیخ، عیون اخبار الرضا علیه اللام، 2 جلد، مترجم ...
  • قیومی، شیخ جواد، 1373، صحیفه الرضا علیه الام، متر انتشارات ...
  • کلانتری، دکتر علی اکبر، 1391 اسلام و الگوی مصرف درآمدی ...
  • نراقی، علامه مولی مهدی _ 1389، ترجمه جامع العادات : ...
  • نمایش کامل مراجع