بررسی سادهنگری در تکنگارههای رضا عباسی و کاربرد آن در فضاهای شهری معاصر
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 460
فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CONFUCIAN01_104
تاریخ نمایه سازی: 28 اسفند 1394
چکیده مقاله:
هنرمند بزرگ رضا عباسی با نوآوری و ابداعات ارزشمند خود در ایجاد شیوه خاص در زمینه نگارگری، قدمهای موثری برداشته است، نمایش شکل انسان در نگارگری مکتب اصفهان با چنان هیبت و شکوهی که منادی عشق، زندگی، لطافت وزیباییست در واقع متأثر از ویژگی های شاخص و سادهنگری بصری موجود در تکنگارههای آثار رضا عباسی است. شایسته است عناصر گرافیک محیطی، علاوه بر برخورداری از کیفیت مناسب در کاربرد و ارائه خدمات، با بهره گیری از جنبه های زیبایی شناختی و روانشناختی، به گونه ای طراحی و خلق شوند که موجب آرامش، آسایش، نشاط و تحمل و استقامت انسان، درمحیط های صنعتی و زندگی ماشینی امروز باشند. فضاهای شهری می تواند با تکیه بر هنر و عناصر ایران به جهت رنگ، شکل و ترکیب بندی در جهت محیطی و شهری به پیشینه ها و سنت های محکم این مرز و بوم دست یابد. این پژوهش بر آن است با روش توصیفی – تحلیلی به بررسی سادهنگری در آثار رضا عباسی پرداخته و پس از آن با توجه به ویژگیهای بصری نگارهها به ارائه راهکارهایی در جهت کاربرد این عناصر در فضاهای شهری و گرافیک محیطی بپردازد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
آزاده پوراشرف
کارشناسی ارشد تصویر متحرک، پردیس البرز دانشگاه تهران
زهره شایسته فر
کارشناسی ارشد تصویر متحرک، پردیس البرز دانشگاه تهران