ارائه راهکاری برای تخصیص منابع در محیط رایانش ابری با استفاده از نظریه بازی ها

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,109

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CSITM02_128

تاریخ نمایه سازی: 25 بهمن 1394

چکیده مقاله:

رایانشابری و دیگر مدلهای پردازشی، اهداف یکسانی را دنبال میکنند و هدف تمامی این مدلها عبارت است از اجرای پردازشهای موازی در ارتباط با منابع بزرگ توزیع شده. با این وجود، مدل رایانشابری در مقایسه با سایر مدلهای پردازشی به میزانفزاینده ای به حالات در اختیار گرفتن و مصرف منابع میان ارائهدهندگان سرویس و کاربران آن وابسته می باشد. از اینرو چگونگی تخصیصمنبع به صورت منطقی بگونهای که نیازمندی ها و الزامات هر دو طرف )ارائهدهندگان سرویس و کاربران( رفع شود؛ موضوعی است که توجه گستردهای را به خود معطوف داشته است. در این مقاله برای رفع مشکل مدیریت منابع در رایانش ابری الگوریتمی رابر اساس نظریهبازی ارائه مینماییم. به طور کلی ما یک دیدگاه نظریهبازی را ارایه میکنیم تا به بهبود انرژی کلی در یک محیط رایانش ابری بپردازیم. ما مسالهی حداقل سازی انرژی را به صورت یک بازی تجمعی در میآوریم که در آن هر ماشینمجازی یک بازیکن است و استراتژی وی انتخاب یک سرور برای حذف بار محاسبه است، در حالی که کل مصرف انرژی را به حداقل میرساند. مااین امر را تایید میکنیم که تعادلنش همیشه در بازی وجود دارد و یک الگوریتم بهینه را ارایه میکنیم، که میتواند در زمانی چند جمله ای به تعادلنش برسد

نویسندگان

زهرا توکلی

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

مهدی فاضلی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت، تهران

احمد پاطوقی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت، تهران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Mirashe, Shivaji P., and N. V. Kalyankar. "Cloud computing." arXiv ...
  • Armbrust, Michael, et al. "A view of cloud computing." Commun ...
  • Sun Microsystems, "Introduction to cloud computing architecture", White Paper, Ist ...
  • Villegas, David, et al. "An analysis of provisioning and allocation ...
  • Banerjee, Sourav, et al. "Service delivery improvement for the cloud ...
  • Fei Teng, "Management des donnees et ordonnanc ement des taches ...
  • Lin, Weiwei, et al. " A thresho ld-based dynamic resource ...
  • Salehi, Mohsen Amini, and Rajkumar Buyya. "Adapting market -oriented scheduling ...
  • Jebalia, Maha, et al. "A comparative study on game theoretic ...
  • Roughgarden, Tim, Eva Tardos, and Vijay V. Vazirani. Algorithmic game ...
  • Camerer, Colin. Behavioral game theory. New Age International, 2010. ...
  • A. Beloglazov and R. Buyya, "Optimal Online Deterministic Algorithms and ...
  • Osborne, Martin J., and Ariel Rubinstein. A course in game ...
  • S. Srikantaiah, A. Kansal, and F. Zhao, "Energy Aware Consolidation ...
  • Milchtaich, Igal. "Congestion games with player-specific payoff functions." Games and ...
  • Calheiros, Rodrigo N., et al. "CloudSim: a toolkit for modeling ...
  • نمایش کامل مراجع