تاثیر بازی های آموزشی الکترونیکی و سنتی بر رشد خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,235

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CTCONF01_065

تاریخ نمایه سازی: 30 بهمن 1394

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی نقش بازی های آموزشی الکترونیکی و سنتی بر رشد خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجمابتدایی پرداخته است. روش این پژوهش نیمه آزمایشی بوده و جامعه آماری شامل دختران دانش آموز پایه پنجم ابتدایی شهرکرمانشاه می باشد سپس 40 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیدند. ابزار اندازه گیری شامل آزمونخلاقیت تورنس بود که ابتدا از 40 نفر پیش آزمون گرفته شد که آزمودنی ها به صورت شمارش تصادفی در دو گروه آزمایشو گواه قرار گرفتند و گروه آزمایش به مدت 12 جلسه از روش آموزشی به صورت بازی الکترونیکی در درس فارسی استفادهکردند و گروه گواه به روش بازیهای سنتی آموزش دیدند. پس از اجرای متغیر مستقل بازی های آموزشی الکترونیکی، پسآزمون از دو گروه گرفته شد و یافته ها با استفاده از آزمون تحلیل t مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های اینپژوهش حاکی از آن است که آموزش به روش بازی های آموزشی الکترونیکی بر افزایش مؤلفه های خلاقیت شامل (سیالی،انعطاف پذیری، بسط و گسترش و ابتکار و اصالت) نقش دارد یعنی هر چه تجربه بازی های آموزشی الکترونیکی بیشتر باشد،رشد مهارت های خلاقیت بیشتر است و رابطه دو متغیر در سطح 0/01 معنی دار می باشد.

نویسندگان

فرانک موسوی

استادیار گروه مدیریت آموزشی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه ، ایران

پروین ملکی

دبیر دبیرستان آموزش و پرورش کرمانشاه

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • اخوست، آسیه.(1388). بازی‌های آموزشی و تاثیر آن بر فرآیند یاددهی ...
  • اسدالهی، سیدرضا. (1389). «بازی‌های رایانه‌ای، مربیان نسل فردا»، ره آورد ...
  • پورشکوری شارمی، فاطمه؛ موحدی، احمدرضا؛ عابدی، احمد. (1390). تاثیر بازی‌های ...
  • پورمحسنی، فرشته و همکاران. (1384). تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر توانایی ...
  • جهانی، جعفر. (1390). نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی ...
  • خمارلو، توران. (1389). کتاب کار مربی کودک، برنامه‌ی کار سالانه‌ی ...
  • دائمی، حمید رضا و مقیمی بارفروش _ سیده فاطمه. (1383) ...
  • دلاور، علی.(1388). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی ...
  • سرمد، نوشین (1382) _ نقش بازی و اسباب بازی در ...
  • شعبانی، حسن. (1390). تاثیر روش حل مساله به صورت کارگروهی ...
  • عبدالرضایی، مژگان(1390). بررسی تاثیر بازی‌های آموزشی گروهی رایانه‌ای و سنتی(مداد-کاغذی) ...
  • قربانی، سعید؛ محمدزاده، حسن؛ ترتیبیان، بختیار. (1386). تاثیر بازی‌های رایانه‌ای ...
  • مایرز، چت. (1383). آموزش تفکر انتقادی. ترجمه‌ی خدایار ابیلی. تهران. ...
  • Armi, Kristjansson. (2013). The case for caual influences of action ...
  • Baranowski, T., Buday, R., Thompson, D. I., & Baranowski, J. ...
  • Jachson, Linda A; Witt, Edward A. (2011). Video game playing ...
  • نمایش کامل مراجع