Creation of Virtual Organization in Iran Based on Technology of Second Life: Challenges and Solutions

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: انگلیسی
مشاهده: 772

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ECDC09_023

تاریخ نمایه سازی: 25 بهمن 1394

چکیده مقاله:

Internet world and cybernetics space are the world where its users have possibility of any virtual task. Advances in internet, technology and information technology and moderncommunication have created tremendous opportunity for organizations and businesses in order to introduce the scope oftheir activities in every corner of the world (all over the world). Second Life is one of the networks in the Internet world which by creating a unique virtual world, has opened new way for ecommerce in various fields of advertising, investment, sales and products. One of the most striking features of the virtual network isthe creation of a new business in a manner that perhaps there are less spaces to be able to carry out such activity. Now, there is a widerange of jobs in cell network which have turned into virtual economic activity by establishing offices including companies likeDell, Nissan, Adidas and Microsoft; Surfing the Net with cell can make us feel the absence of Iranian virtual company or organization. In this study, in order to bold the name of Iranian company, by studying the SL technology and the established business, it was tried to know the barriers to these companies in order to create virtual organization in SL network; then, the strategy were presented to achieve this important matter.

نویسندگان

Marziye Ebrahimkhani

Department of IT University of Shahrood Semnan Iran

Ahmad Ghaderi

Department of Computer Engineering University of Yazd Yazd, Iran

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Hoshyar. M. "e-commerce, existing strucures, problems and solutions". MS Thesis, ...
  • Hoseiniyan Esfehani. R. "Check the e-conmerct space in Second Life", ...
  • Hoseini. A. "Second Life The best time of your life!", ...
  • _ _ [5] www.S econdLife.com ...
  • Ioanna Nikolaou, Shona Bettany, Gretchen Larsen, University of Bradford, School ...
  • Hana Mohelska, Marcela Sokolova, "The creation of the qualitative scenarios ...
  • نمایش کامل مراجع