تاثیر بازیهای رایانه ای بر خلاقیت کودکان 7 الی 9 ساله

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,214

فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

EPSCONF02_0891

تاریخ نمایه سازی: 30 آبان 1394

چکیده مقاله:

امروزه بازیهای رایانه ای به پر مصرف ترین و مهم ترین ابزار سرگرمی کودکان درجهان تبدیل شده است و بیشتر کودکان بهسمت این بازیها کشیده می شوندو ساعتها وقت خود را صرف این بازیها می کنند و ارتباط کمتری با افراد دیگر دارند و بیشتردوست دارند که تنها باشند و به بازی رایانه ای بپردازند و این بازی ها کودکان را از عالم واقعیات دور می کنندو به عالم تخیلاتفرو می برند و در این گیرو دار کودکان ما یا چیزی را می آموزند یا چیزی را از دست می دهند و وابستگی شدید به بازیهای رایانهای باعث انگیزه پژوهش در این زمینه برای محققین گردیده است .بر اساس یافته های تحقیق حاضر، پژوهشگران معتقدند که استفاده نامناسب از بازیهای رایانهای، آثار سوء تربیتی و فوایدی چندبر کودکان دارد که آثارسوء آن، در جهات مختلف جسمانی، اخلاقی، اجتماعی، روانی و حتی تحصیلی خواهد بود که میزان شدتتأثیرات هر کدام متفاوت است.آثار مثبت اینگونه بازیها می تواند اعتماد به نفس و کنترل چشمها و انگشتان دست همزمان و حلمسائلی همچون رد شدن از موانعی در بازی که دقت زیاد کودک را می خواهد داشته باشد.روش تحقیق در این پژوهش بصورتمیدانی استنباطی و پیمایشی صورت گرفته است.جامعه آماری به تعداد 300 نفر از دانش آموزان پایه اول تا سوم دو دبستان در محله مهر آباد و تهرانسر در منطقه 9 تهران میباشند، از این جامعه آماری 100 دانش آموز بطور تصادفی از هر پایه انتخاب گردیده اند.روش جمع آوری اطلاعات به چند صورت : پرسشنامه ، کتابها ، سایتها و مصاحبه با اولیای بعضی از گروه آزمایش می باشد.

نویسندگان

فاطمه گنجی

دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، آموزش بزرگسالان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • آرین، خدیجه، بازی درمانی دینامیسم مشاوره با کودکان، تهران، اطلاعات، ...
  • احمدوند، محمدعلی. (1381). روانشناسی بازی. تهران: دانشگاه پیام نور. ...
  • اسداللهی، سعیدرضا، «بازی‌های رایانه‌ای مربیان نسل فردا»، مجلات اطلاع رسانی ...
  • اسدی، نسترن (1382)، شناخت و آموزش خلاقیت در مدارس، تهران، ...
  • اسدی، نسترن (1378)، خلاقیت در ساخت بازی ها در آموزشها، ...
  • باباجان، مهری، نقش بازی در پرورش فکری کودکان، تهران، دنیای ...
  • بیجاری، ملیحه. (1392). تاثیر بازی رایانه ای آموزش ریاضی بر ...
  • پورمحسنی، فرشته؛ وفائی، مریم آزاد فلاح، پرویز؛ (1383). تاثیر بازی ...
  • توران غلامی، مرضیه. (1390). تاثیر بازی های رایانه ای بر ...
  • جعفری، مرجان، «نقش بازی‌های رایانه‌ای در شکل‌گیری تخفیف اجتماعی کودکان ...
  • جعفری راینی، رضا. (1386). بازی های رایانه ای و تاثیرات ...
  • جوادی، محمد جعفر؛ امامی پور، سوزان؛ و رضایی کاشی، زهرا. ...
  • حسن‌زاده، رمضان، روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، تهران، ویرایش، .1382 ...
  • حسینی، افضل السادات (1381)، نقش معلم در خلاقیت دانش آموزان، ...
  • سیف، سوسن و همکاران، روان‌شناسی رشد(1)، تهران، سمت، .1382 ...
  • شجاعی، محمدصادق، بازی کودک در اسلام، بررسی پیآمدهای تربیتی اسباب ...
  • شعاری‌نژاد، علی‌اکبر، روان‌شناسی رشد(1)، تهران، دانشگاه پیام نور، .1386 ...
  • فردانش، هاشم، مباحث نظری تکنولوژی آموزشی، تهران، سمت، .1382 ...
  • فضل‌الهی، سیف‌اله و ملکی توانا، منصوره، «بررسی آثار سوء تربیتی ...
  • فلاح‌چای، سیدرضا، یادگیری از طریق بازی، بازی‌های آموزشی برای کودکان ...
  • فرهودی، هاجر (1387)، بررسی تاثیر استفاده از بازی های آموزشی ...
  • گلرخی، شایسته، «نقش اسباب‌بازی در انتقال فرهنگ به کودکان»، مجموعه ...
  • منطقی، مرتضی، بررسی پیامدهای بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، تهران، فرهنگ ...
  • مهجور، سیامک، روان‌شناس بازی، شیراز، ساسان، .1378 ...
  • میکانی، عباس، خلاقیت و تفکر، 1389، ص .81 ...
  • هدایت آذر، ابوالفضل، آشنایی با کامپیوتر، مبنای رایانه، کامپیوتر چیست، ...
  • _ ru. com ...
  • www.pajoohe. com 28. _ tebyan.com ...
  • _ khalagh iatkodak. ir ...
  • www. thinking.new.ir 31. Nashriyat.ir ...
  • نمایش کامل مراجع