استفاده از بازیهای رایانه ای برای اهداف آموزشی و پرورشی باتوجه به پتانسیل های مثبت اینگونه بازیها

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 558

فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

EPSCONF02_1001

تاریخ نمایه سازی: 30 آبان 1394

چکیده مقاله:

نظریه های آموزشی جدید بر این اصل استوارند که فرایند آموزش باید مبتنی بر علائق ، نیازها و رضایتمندی وانگیزش یادگیرنده باشد . یکی از مهمترین علائق کودکان و حتی بزرگسالان در عصر مدرن ، بازیهای رایانه ای استکه آنها را ساعتهای متمادی در مقابل رایانه ها و ابزارهای دیگر بازی مینشاند . با توجه به این حقیقت انکار ناپذیر، اگربتوان با بکارگیری راهبردهای مناسب ، از این بازیها برای آموزشی و پرورشی بهره برد، می توان به تأثیرات مثبتشان خوشبین بود .هدف این تحقیق بررسی پتانسیل ها و میزان استفاده از بازیهای رایانه ای در جهان امروز و بکارگیریشان برایمقاصد آموزشی و پرورشی است . داده های مورد نیاز این تحقیق به شیوه کتابخانه ای (کتب، نشریات، اینترنت)گردآوری شده و روش پژوهش حاکم بر تحقیق ماهیتی توصیفی- تحلیلی دارد . نتیجه پژوهش نشان می دهد با وجود پتانسیل های مثبت اینگونه بازیها، متاسفانه هنوز از این بستر به نحو شایسته در حوضه آموزش و پرورش بهره برده نمی شود.

کلیدواژه ها:

بازی رایانه ای آنلاین ، آموزش ، پتانسیل های مثبت

نویسندگان

ژابیز گلزارمقدم

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :