بررسی بازسازی سه بعدی سیستم نمایش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سایت های میراث فرهنگی

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,730

فایل این مقاله در 5 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

GARDESH01_014

تاریخ نمایه سازی: 27 شهریور 1393

چکیده مقاله:

امروزه اغلب موزه ها دچار فقدان راههای جذاب و واقعی در ارائه اطلاعات سایت های میراث فرهنگی یا سایت های باستان شناسی به بازدیدکنندگان می باشند. بنابراین آنها در حال ارائه راههای جدید برای نمایش کاربردهای واقعیت افزوده در سایت های میراث فرهنگی هستند. در فضای نمایش اعم از موزه ها، تپه های باستانی و اماکن تاریخی می توان با استفاده از فضای تعاملی مانند بازسازی سه بعدی،عکس ها و فیلم ها جذابیت را برای گردشگران دو چندان کرد. در اغلب موارد از دو نوع سخت افزار مختلف برای تجسم سازی استفاده می شود که می توان UMPC ها و نمایشگرهای دورانی سفارشی را نام برد. این مجموعه در سیگراگراف 2008، موزه آلارد پیرسون در آمستردام و سبیت 2009 نصب و آزمایش شده است. بازدیدکنندگان موزه می توانستند میدان روم باستان و بنای باستانی ساتریکوم را به روشی آموزنده با اشاره به قسمت های مختلف تصویر توسط دستگاه های ویدیویی مشاهده کنند. نتیجه حاصل شده برای معرفی سایت های میراث در موزه ها واقعی تر و سرگرم کننده تر خواهد بود؛ علاوه بر این از تجهیزات مشابه ارزان تر می باشد.

نویسندگان

احمدعلی یزدان پناه

عضو هیئت علمی گروه پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات موسسه پژوهش و برنامه ریزی

سیدرسول مولای کوچه باغ

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبائی

محسن آروین

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبائی

مهران کمال

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Zornitza Yovcheva, Dimitrios Bulhalis, Christos Gatzidis: Overview of Smartphone Augmented ...
  • ITACITUS: Intellient tourism and cultural info rmatio nthrough ubiquitous services, ...
  • Lepetit V., Lagger P., Fua P.: Randomized trees for real-time ...
  • _ _ _ View-master, 1 939.http:/en. wikipedia. o rg/w iki/Viewmaste. ...
  • _ SIGGRAPH2 008: Evolve, 2008. ...
  • _ WEB3D CONSOR TIUM: X3D, 2008. http:/www. web3d.org. ...
  • /9] Zoellner M., Pagani A., Pastarmou Y., Wuest H., Stricker ...
  • FRISCHER B. New directions for cultural virtul reality: A global ...
  • Chris D. Kounavis, Anna E. Kasimati and Efpraxia D. Zamani: ...
  • نمایش کامل مراجع