تفلسف در حکمت متعالیه

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 700

فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICCRT01_0037

تاریخ نمایه سازی: 25 مهر 1393

چکیده مقاله:

دانش به هر اندازه که یقینی تر و شکننده تر شک و جهالت باشد و پررده بررتترری را از روی حقرای براز زنرد ه اهمیرت بیشرتری دارد وحکمت چنین دانشی است. از زمان ارسطو که برخلاف نظریات استادش افلاطون قیام کرد پیوسته دو مکتب فلسفی مشرا و اشرراط طریحدود دو هرار سال با پیروانی خاص و مشاجرات فلسفی بسیار به موازات یکدیگر سیر می کردند تا آنکره حکریم متالره صردرالمتالهین برااساس جدیدی که از نو بنیاد نهاد به این مشاجرات دو هرار ساله پایان داد و با وحدت برهان ه عرفان و قرآن حکمت متعالیه را بوجود آورد.همانطور که عنصر اصلی حکمت متعالیه را برهانه عرفان و قرآن تشکیل می دهد ه توهر وجود حکیم متاله نیر به این سه پایه استوار استکاد الحکیم ان یکرون « : و به همان جهت که حکمت متعالیه رییس همه علوم است ه حکیم متاله نیر سید علماست که پیامبر )ص( فرمودحکیم در آستانه پیامبری است.

نویسندگان

عباس بلدی

دانشجوی کارشناسی دانشکده فلسفه و کلام اسلامی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • جوادی آملی، عبدالله، (1382)، رحیق مختوم، جلد اول، چاپ دوم، ...
  • گنجی، محمد حسین، (1389)، کلیات فلسفه، چاپ ششم، تهران: انتشارات ...
  • مطهری، مرتضی، (1379)، اصول فلسفه و روش رئالیسم، جلد اول، ...
  • مصاحبه با آیت الله جوادی، (1378)، فصلنامه قبسات، شماره 10 ...
  • فنا، فاطمه، (13929/20)، حکمت متعالیه، www. _ nc yc lopaediaislamica ...
  • باشگاه خبرنگاران جوان، (13922/30)، جمله عجیب امام www. yj _ ...
  • نمایش کامل مراجع