CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

فلسفه علم مقدس از دیدگاه حکمت خالده (با رویکرد و جهت گیری اسلمی)

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۳۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: ICCRT01_0065
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۷۵.۶۸ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۱۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله فلسفه علم مقدس از دیدگاه حکمت خالده (با رویکرد و جهت گیری اسلمی)

فاطمه منصوری - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه =یام نور

چکیده مقاله:

حکمت خالده معرفتی است همیشگی ؛جهانشمول وجاری در قلب تمام سنن و ادیان . مسلمانان حکمت خالده، را همان سنت الاولین میفاطر 34 (. و در (» الا سنت الأولین فلن تجد لسنت الله تبدیلاً ولن تجد لسنت الله تحویلاً ...«. دانند که هیچ گاه دچار تغییر و دگرگونی نمی شودهمه زمانها و در نهاد همه انسانها به ودیعه گذاشته شده است.حکمت خالده دارای مبانی وجود شناسی، انسان شناسی و اخلاقی است که دارایشاخه ها و انشعاباتی از علوم مقدس، شامل: کیهان شناسی، ریاضی، هندسه، زبان نمادین، طب، موسیقی و دیگر هنرهای سنتی است.که دربحث حاضرازبا توجه به تعالیم ونظریات سنت گرایان، وبویژه مسلمانان،کارکردوتجلیات آنها در آفرینشهای خداوند، )ازجمله متون مقدسوطبیعت(استفاده ابزاری برای فهم وتحقق دین اسلام و ارتباط آن با متون مقدس )قرآن(؛فضایل ورذایل انسانی و...به منظورتببین راههایرسیدن انسان به کمال مطلق)الله( جهت گیری شده است.

کلیدواژه‌ها:

علم مقدس، حکمت خالد، اسلام

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-ICCRT01-ICCRT01_0065.html
کد COI مقاله: ICCRT01_0065

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
منصوری, فاطمه، ۱۳۹۳، فلسفه علم مقدس از دیدگاه حکمت خالده (با رویکرد و جهت گیری اسلمی)، کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم، مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، http://www.civilica.com/Paper-ICCRT01-ICCRT01_0065.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (منصوری, فاطمه، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (منصوری، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.