CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتالهین و علامه رفیعی قزوینی

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۵۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: ICCRT01_0074
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۸۳.۷۵ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۱۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتالهین و علامه رفیعی قزوینی

  مهری چنگی آشتیانی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۴۴۳۰)
استادیار دانشکده شریعتی
  صدیقه شریعتی - مدرس دانشگاه فرهنگیان

چکیده مقاله:

معاد جسمانی که طبق نصوص دینی، از اصول مسلم اسلام است،، همتوا ه متو د اهممتامممکلمان و فلاسفه بوده اس،؛ صد الممألهین اولین کسی بود که با پایهگذا ی حکم، ممعالیهتوانس، بر معتاد جسمتانی، برهان عقلی اقامه کند. یکی از مخالفتان معتاد م لاصتد ا، مرحتومآی، الله میرزا ابوالحسن فیعی قزوینی اس، که أی آقای علی حکیم ا پذیرفمته است، و بترمشکلات ساله سبیل الرشاد حواشی نوشمه اس،. علامه فیعی قزوینی معمقد اس، که بترایهر چیزی قسطی د وجود و حظی از تحصیل هس، که تغییربردا نیس،. بنابراین تعلق نفسبه بدن ممکن نیس، مگر از این جه، که بدن به طتر نفتس ممحترش گشتمه و بتا حرکت،جوهری و با تحولات و تبدیلات به نفس ملحق گردد.د مقاله حاضر ضمن بر سی دیدگاه صد الممألهین و علامه فیعی قزوینی د بتا معتاد جسمانی، نقاط اشمراش و افمراق آنها تبیین میگردد

کلیدواژه‌ها:

نفس تاطقه، بدن، خیال، معاد جسمانی، علامه رفیعی قزوینی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-ICCRT01-ICCRT01_0074.html
کد COI مقاله: ICCRT01_0074

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
چنگی آشتیانی, مهری و صدیقه شریعتی، ۱۳۹۳، معاد جسمانی از دیدگاه صدرالمتالهین و علامه رفیعی قزوینی، کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم، مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، http://www.civilica.com/Paper-ICCRT01-ICCRT01_0074.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (چنگی آشتیانی, مهری و صدیقه شریعتی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (چنگی آشتیانی و شریعتی، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.