جامعه شناسی سینمای مولف در ایران(مطالعه موردی فیلم گاو)
محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,642
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICEASCONF02_182
تاریخ نمایه سازی: 25 آذر 1395
چکیده مقاله:
مطالعات بینارشتهای همواره نقش مهمی در پیشبرد یک رشته علمی محض داشته است. بدین منظور تلاش شده است تا با داشتن نگاهی متفاوت به پدیده اقتباس بین نظامهای سینما، تئاتر،تلویزیون و داستان به بررسی جامعه شناسی در سینمای ایران دهه چهل پرداخته شود. این مهم ازطریق یک اثر غیرنمایشنامهای غلامحسین ساعدی یعنی داستان چهارم از مجموعه داستان عزادارانبیل که به صورت تلهتئاتر از تلویزیون به نمایش درآمد و بعد از آن با همان بازیگران و به کارگردانی داریوش مهرجویی فیلم بلند سینمایی آن ساخته شد، صورت می پذیرد. سوالی که مطرح میشود این است که همکاری نویسنده با کارگردان و بازیگران تئاتر چه تأثیری در هرچه بهترساخته شدن فیلم گاو داشته است و همراهی این هنرمندان چه تأثیری در رشد فرهنگی و اجتماعی دوران گذاشته است؟ روابط میان تئاتر و سینما قدیمیتر از آن است که معمولا میپندارند. همچنین همکاری و همفکری نویسنده در اجرای تئاتر و نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم از مهمترین دلایل توجه به داستانهای ساعدی بود. روش اجرای پژوهش نظری- توسعهای است که با استفاده از اسناد کتابخانهای، کتابها، پایاننامهها، مقالات و فضای مجازی اطلاعات مورد نظر جمعآوری و با مشاهدهی فیلم و تحلیل آن اطلاعات طبقه بندی و ارزیابی شده است
کلیدواژه ها:
نویسندگان
ریحانه بیرامی
دانشگاه نیشابور
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :