جستاری در نگارگری ایران
محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,694
فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
ICEASCONF02_204
تاریخ نمایه سازی: 25 آذر 1395
چکیده مقاله:
پارتیان و ساسانیان در ادامه با نقوش کتابهای مانویان پیوند می خورد و این نقاشیها در دوران بعدی, مینیاتور ایران را تشکیل ، خلج، می دهند 1389،26تفکر و اندیشه عرفانی واسلامی ازطریق نفوذ در ادبیات به نقاشی نیز وارد می شود, این اندیشه ها ازدیرباز در ایران باستانریشه داشته است. استفاده از نمادها و سمبل ها و پرهیز از هر نوع طبیعت گرایی تلاشی بوده است برای ساختن دنیای خیالی و مثالی و نمایشی از اندیشه های الهی.به طور کلی می توان تحول نگارگری ایران را در مکاتب ، بغدادی، سلجوقی، تبریز اول ، شیراز اول ، جلایری ، شیراز دوم ،هرات ، تبریز دوم ، مشهد ، قزوین ، اصفهان ،جست .مقاله حاضر پژوهشی است درباره نگارگری ایرانی اسلامی و هنرمندان در ادوار مکاتب گوناگون ،وتاثیر اندیشه های آنان درتصویر انسان و طبیعت در نقاشیهای مینیاتور می باشد .البته عوامل دیگری از جمله نظام حاکم و عوامل محیطی نیز تاثیری در نحوه ترسیم این نقاشیها داشته است. در این پژوهش سعی شده است به زبان ساده به تعاریف نقاشی و اصطلاحات ان به صورت مختصر توضیح داده شود
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مونا تیرگر
دانشجوی کارشناسی ارشد واحد الکترونیک دانشگاه آزاد تهران
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :