جایابی بهینه موسسات مالی و اعتباری با استفاده از نظریه بازیها

سال انتشار: 1390
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 942

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICIORS04_090

تاریخ نمایه سازی: 4 اسفند 1391

چکیده مقاله:

مدل ارائه شده در تحقیق حاضر، مدل بازی ورونویی است که امکان طراحی مکان ی ابی و چی دمان تسه یلات دربازارهای رقابتی را ممکن می سازد. یکی از مهم ترین معیارهای ارزیابی مکان یابی تسهیلات، کمینه کردن هزینه ها ی انتقالمواد یا به عبارتی نزدیک بودن محل تسهیلات به مشتریان می باشد که در بسیاری از تحقیقات صورت گرفته، فرض شده است این هزینه با فاصله میان زوج تسهیلات، رابطه خطی دارد. چنین فرضی مستلزم برقراری شرایطی است که از جمله آن ها ثابتبودن تقاضا در طول زمان تصمیم گیری و هم چنین عدم ارتباط متقابل بین مسئله مکانیابی تسهیلات با سایر مسا یل تصم یمگیری در سیستم است. مدل ارائه شده در این تحقیق با شناسا یی کلی ه مسا یل داخل ی و خارج ی سیستم که با مکان ی ابی تسهیلات، ارتباط متقابل دارند، این معیار ارزیابی مکانیابی را اصلاح و برای شرایط عملی قابل استفاده می نماید. به عبارت دیگربا در نظر گرفتن تاثیر رفتار رقیب بیرونی وضریب اهمیت ناحیه ها و مناطق مختلف و هم چن ین تاث یر فاصله تسه یلات به مشتریان که مهم ترین مسئله داخلی تاثیرگذار بر مکانیابی تسهیلات به شمار م ی رود، معی ار ارزی ابی مکانی ابی فوق ، قابل استفاده در شرایط عملی می شود . علاوه براین در این تحقیق، نشان داده شده است که استفاده از نظریه بازی ها در شرایط تصمیم گیری گروهی م ی تواند ابزار مناسبی برای دستیابی به طرح های مکانیابی و سیستم حداقل فاصله باشد که تعادل مناسبی بین هزینه ها ی احداث وبهره برداری از تسهیلات و درآمد حاصل از پوشش حداکثری تقاضا را ایجاد می کنند.

نویسندگان

محمدرضا حصاری

دانشگاه علامه طباطبائی

ابراهیم زارع پور

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • .S. Fekete and H Meijer. The One-Round Voronoio Game Replayed. ...
  • .Shogo Shiode, Zvi DDrezner .A competitive facility location problem On ...
  • .H.A. Eiselt. Perception and information in a competitive location model ...
  • .H. Ahn, S. Chen, O. Cheong, M. Golin, and R. ...
  • .O. Cheong, S. Har-Peled, N. Linial, and J. Matou_sek. The ...
  • نمایش کامل مراجع