مروری برابزارGamification وکاربردآن دربازاریابی

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 668

فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICSM11_025

تاریخ نمایه سازی: 2 تیر 1397

چکیده مقاله:

امروزه شیوه های بازاریابی خدمات به مدد ایجاد شبکه های اجتماعی و ورود مفاهیم و تکنولوژی های تازه ای مانند واقعیت افزونه (Virtual Reality) و اپلیکیشن های موبایلی و بازی های مختلف از طیف سرگرمی و روانشناختی بسیار متحول شده است. در این میان مفهوم Gamification یا بازی وارسازی که طی سالهای اخیر (از 2010 تا کنون) به ادبیات ابزارهای بازاریابی و فروش و منابع انسانی رسوخ کرده است می تواند یکی از راهبردهای مطلوب در جذب مشتریان و فروش بیشتر و افزایش وفاداری مورد استفاده قرار گیرد.درحقیقت ایجاد انگیزه در مشتریان و تشویق آنها برای مشارکت بیشتر، منجر به رابطه بهتر با شرکتهای ارایه دهنده خدمات میشود .به عبارتی، بازی وارسازی به بازی توجه دارد زیرا بر خلاف زندگی روزمره، بازی جذاب است و باعث شادی و لذت بردن انسان میشود .حال اگر بتوانیم این احساس را وارد کارهای سخت و کسل کننده زندگی کنیم به هدف بازی وارسازی دست یافته ایم.

نویسندگان

علیرضا بیجار

دانشجوی کارشناسی ارشدMBA Marketing دانشگاه آزاد اسلامی واحدیادگارامام(ره)