استراتژی و رویکرد صنعت خودرو در افق 1404

سال انتشار: 1390
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 962

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICSPM02_022

تاریخ نمایه سازی: 27 فروردین 1393

چکیده مقاله:

هر پروژهای در هر سازمانی ابتدا می بایست در راستای استراژی آن سازمان که منتهی به چشم انداز 20 ساله کشور می گردد تدوین شود در غیر این صورت آب در هاونگ ک وبیدن است و سازمان به اهداف کوتاه مدت خ ود خواهد رسید. مدیر بایستی مشخص ک ند جه سیاست ها، برنامه ها و ابزاری می تواند او را در رسیدن به این اهداف کمک کند. برای روشن شدن این بحث نیم نگاهی به استراتژی صنعت خودرو در کشور می اندازم همانطور که در چشم انداز 1404 آمده است در این افق ایران می بایست خوردو ساز اول منطقه تلقی شود در حالی که همواره از روبرو شدن با خودروسازان منطقه فاصله گرفته ایم و مکان یابی سایتهای خود را همواره در کشورهای آفریقا و کشورهای غرب و شمال غربی ا یران طرح ریزی نموده ایم و قدرت خودروسازی کشورهای شرق ایران مانند هند، چین و حتی کره جنوبی را نادیده گرفته ایم در نتیجه جهت پیشبرد اهداف سازمان می بایست برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و در عرض هم شکل گیرد. یکی دیگر از نکات مهمی که در هر پروژه می بایست به آن توجه داشت، طول عمر آن پروژه است و سازمانی موفقتر است که قبل از پایان دوره آن پروژه، برنامه ریزی و کنترل پروژه جایگزین را در دستور کار خود داشته باشد. و در مرحله بعد باید جهت رشد و تعالی سازمانی به فکر واگذاری سازمان به بخش خصوصی و در نهایت مشروط به اینکه شرایط فراهم و سازمان دچار ناکارائی پنهان و ... نشود دست به ادغام زد.

نویسندگان

علیرضا نجفی

کارشناس ارشد شرکت ایران خودرو

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • مدیت استراتژیک - دکتر لطف الله فروزنده 2. استراتژی صنعت ...
  • استنتاج از تجربیات مدیران موفق صنعت خودرو ...
  • نمایش کامل مراجع