ارزیابی اتوماتای یادگیر به عنوان راه حلی برای بازیهای هماهنگی مشکل

سال انتشار: 1388
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,745

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

IDMC03_062

تاریخ نمایه سازی: 13 دی 1389

چکیده مقاله:

ایجاد هماهنگی یکی ازمسائل مهم و اساسی در سیستمهای چند عامله استکه توسط محققین بسیار مورد مطالعه قرارگرفته است یکی از بسترهای مناسب برای مطالعه مساله هماهنگی در سیستمهای چند عامله بازیهای هماهنگی است دراین مقاله کارای اتوماتاهای یادگیر برای یادگیری رفتار هماهنگ در سیستمهای چند عامله با اهداف مشترک بخصوص سیستمهایی که هماهنگی با هزینه های بالایی مواجه هستند و بصورت بازیهای هماهنگی مشکل مدل میشوند مورد بررسی قرار میگیرد نتایج ازمایشات برروی چند بازی ماتریسی نمونه نشان داده است که اتوماتاهای یادگیر برای ایجاد هماهنگی حتی در سیستمهایی با هزینه های هماهنگی بالا از عملکرد بهتری از نظر نرخ همگرایی و سرعت یادگیری در مقایسه با یادگیری Q دارا است.

نویسندگان

بهروز معصومی

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانشکده مهندسی کامپیوتر

محمدرضا میبدی

دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهر