تحلیل مولفه های پست مدرنیستی در آثار دیوید سل

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 672

فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JELVEH01_020

تاریخ نمایه سازی: 9 شهریور 1398

چکیده مقاله:

مقاله ی حاضر با عنوان تحلیل مولفه های پست مدرنیستی در آثار دیوید سل اختصاص به، بررسی و تحلیل نقاشی دیوید سل به نام امیدوارم ناراحتت نکرده باشم ، نقاش پست مدرن آمریکایی دهه ی هشتاد میلادی دارد . مسئله ی مورد توجه این مقاله پرداخت به ای سوال ها است؛ چرا دیوید سل را می توان نقاش پست مدر نیسم محسوب کرد کدامیک از وجوه پست مدر نیستی در آثار دیوید سل وجود دارد که با تاکید بر نظرات ژان - فرانسوا لیوتار، فیلسوف پسلت مدرن زیباشناسی فرانسوی انجام می گیرد.از ای رو ضرورت دارد نگارنده به این رویکرد پست مدرنیستی به مثابه رویکردی در هنر معاصرغرب پرداخته و ویژگی ها و مولفه های آن را تبیین نماید، تا در هنر ایرانی _ اسلامی به دست آوردهای جدیدی در دوران گذار از هنر مدرن برسد. روش پژوهش ای مقاله توصیفی، تحلیلی است و اهمیت پرداخت به ای مسئله، پیچیلدگی آن است. هدف اصلی این مقاله، تحلیل و بررسی جلوه های پست مدرنیسم از منظر فرهنگی و هنری پست مدرنیستی و تجلی و چگونگی بازتاب آن در نقاشی های دیوید سل به عنوان نقاش پست مدرن می باشد. ویژگی ای مقاله، که دست آورد نوینی است برای هنرمندان و پژوهشگران، به بحث در مورد مفاهیم پست مدرنیستی به کار گرفته شده در اثر ترکیبی دیوید سل و چگونگی کاربرد آن است. به نظر می رسد نقاشی پست مدرن پیامد هنرمفهوم گرایی، هنر پاپ و هنر نئو اکسپرسیونیسم است که هر سه مولفه درآثار دیوید سل وجود دارد.

نویسندگان

اکرم جدی اقدم

دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه کمال الملک نوشهر.

نفیسه نمدیانپور

استادیار گروه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، مازندران.