تحلیل خودکار بازی رایانه ای با استفاده از شبکه پتری رنگی

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 431

فایل این مقاله در 12 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

JR_TJEE-46-2_024

تاریخ نمایه سازی: 10 تیر 1396

چکیده مقاله:

وجود اشکال در طراحی از عوامل ایجاد نقص در سیستم است. تشخیص و رفع ایرادها در مرحله طراحی مانع از افزایش هزینه و زمان تولیدسیستم می گردد. برای اثبات ویژگی های رفتاری سامانه ها از روش های رسمی استفاده می شود. برای اطمینان از عدم وجود بن بست، تضمین وجودجواب و تعیین میزان پیچیدگی معما، از روشهای رسمی در طراحی معمای بازی های رایانه ای می توان استفاده کرد. شبکه پتری رنگی سلسلهمراتبی یک روش رسمی مدلسازی است که می تواند برای ارزیابی معماهای بازی های رایانه ای مانند جورچین های طراحی مسیر استفاده شود.بازی Unblock Me به عنوان یک مثال موردی در این مقاله مدلسازی شده و تحلیل خودکار دو معمای آن موردبررسی قرار گرفته است. مدلسازی بازی به صورت سلسله مراتبی انجام شده است. در این مقاله راهکارهای جدیدی برای حل مشکل انفجار حالت و کاهش زمان اجرای مدل ارایه گردیدهاست. مدلسازی باهدف امکان تحلیل خودکار فضای حالت سیستم انجام شده و توابع موردنیاز جهت اثبات ویژگی های رفتاری پیاده سازی شدهاست. این مقاله روشی برای مدلسازی و اثبات ویژگی های رفتاری بازی های رایانه ای از نوع جورچین را با استفاده از شبکه پتری رنگی سلسله مراتبیارایه کرده و قابل تعمیم به بازی های مشابه است.

نویسندگان

سعید پاشازاده

استادیار، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر- دانشگاه تبریز- تبریز- ایران