بررسی خصوصیات مهندسی بتن های تهیه شده با سیمان پرتلند پوزولانی کارخانه سیمان صوفیان و مقایسه آن با بتن های حاصل از سیمان پرتلند تیپ 2 این کارخانه

سال انتشار: 1390
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,850

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NCCE06_0934

تاریخ نمایه سازی: 28 مرداد 1390

چکیده مقاله:

هدف از این تحقیق بررسی خصوصیات مهندسی بتن های ساخته شده از سیمان پرتلند پوزولانی کارخانه سیمان صوفیان و مقایسه آن با بتن های ساخته شده از سیمان پرتلند تیپ 2 این کارخانه است ابتدا مصالح مناسب انتخاب شده و بعد از تعیین برخی مشخصات مصالح اقدام به طرح اختلاطهای مخلوط های مختلف با نسبت آن به سیمان های متفاوت گردیده است مقاومت فشاری نمونه ها با ساختن نمونه های مکعبی و نگهداری آنها در آب معمولی مورد بررسی قرارگرفته است و همزمان با ساختن نمونه های فشاری نمونه های مختلف بتن و ملات نیز جهت انجام آزمایشهای تعیین مقاومت خمشی مقاومت کششی نفوذ پذیری انقباض و انبساط ساخته شده است و در سنین مختلف مورد آزمایش قرارگرفته است. نتایج آزمایشات نشاندهنده کیفیت بالای بتن ساخته شده از سیمان پرتلند پوزولانی کارخانه صوفیان بوده و در مقایسه با بتن های ساخته شده از سیمنا پرتلند تیپ 2 این کارخانه در حد قابل قبول و حتی در برخی موارد بهتر از آن می باشد.

نویسندگان

جمشید اسماعیلی

استادیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • )عزیزیان -محمد رضا « سیمان های پوزولانی وآلومینی » چاپ ...
  • نویل « بتن شناسی (خواص بتن)» تجمه فامیلی، هرمز چاپ ...
  • مهتا و مونته ئیرو « تکنولوژی بتن پیشرفته » ترجمه ...
  • مضانیانپور، علی اکبر « طرح اختلاط بتن » انتشارات علم ...
  • گروه تحقیق کارخانه سیمان صوفیان « بررسی رفتار پوزولانها عشرکت ...
  • Neville A.M, (1995) "properties of concrete" Fourth and Fifth edition ...
  • نمایش کامل مراجع