ردیابی بازیکنان در تصاویر ویدئویی مسابقات فوتبال با تلفیق روشهای گراف و هوش جمعی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 694

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NCEGIT01_157

تاریخ نمایه سازی: 19 اردیبهشت 1395

چکیده مقاله:

در سالهای اخیر ردیابی بازیکنان در ویدئوی مسابقه فوتبال مورد مطالعه محققین و متخصصین قرار گرفته است و نتایج حاصل از ردیابی در فضای تصویر یا مدل به عنوان ابزاری برای تشخیص اشتباه های فردی و تیمی مورد توجه قرار گرفته اند در این مقاله اطلاعات پیش نیاز برای مرحله ردیابی با تعیین موقعیت بازیکنان با استفاده از روش آدابوست بر چسب دهی آنها و جداسازی بازیکنان همپوشان آماده سازی شده است سپس مسیرهای حرکت بازیکنان با تلفیق گراف و الگوریتم پرندگان در دو فضای تصویر و مدل استخراج شده اند الگوریتم پرندگان از رفتار پرندگان به منظور جستجوی غذا الهام گرفته است و بسیاری از مسائل بهینه سازی پیوسته به صورت کارا با این روش حل شده اند اما برای حل مسائل گسسته در کاربردهای مختلف باید بهبود داده شود در این تحقیق حالتی توسعه داده شده از این الگوریتم با تغییر نحوه به روز کردن معادلات سرعت و موقعیت برای حل مسئله گسسته ردیابی بازیکنان ارائه شده است در پایان الگوریتم پرندگان روی هفت بخش از شش ویدئوی مختلف ارزیابی شده است و مسیرهای حرکت بازیکنان در ویدئوی مسابقه های فوتبال استخراج شده اند

نویسندگان

مهرتاش منافی فرد

دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حمید عبادی

دانشکده مهندسی نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حمید ابریشمی مقدم

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • M. Manafifard, et al, "Player localization and tracking in field ...
  • T.S. Chiang, et al, _ Improved Mean Shift Algorithm Based ...
  • novel approach for tracking high speed skaters in sports using ...
  • J. Kennedy, et al, "Particle _ optimization", In: Proceedings of ...
  • J. Kennedy, R.C. Eberhart, "Discrete binary version of the particle ...
  • W. Cheng, et al, "Solving traveling salesman problems with time ...
  • L. Fang, et al, "Particle SWarm optimization with simulated annealing ...
  • _ _ on 6th WSEAS _ Conf. on Artificial Intelligence, ...
  • K.P. Wang, et al, "Particle SWarm optimization for traveling salesman ...
  • H. Fan, "Discrete Particle Swarm Optimization for TSP based _ ...
  • P. Figueroa, et al, "Tracking soccer players using the graph ...
  • S.H. Khatoonabadi, M. Rahmati, ":Automatic Soccer Players Tracking in Goal ...
  • Beetz, M., et al, "Visually tracking football games based _ ...
  • K. Sato, J. K. Aggarwal, "Tracking soccer players using broadcast ...
  • P.J. Figueroa et al, "Tracking Soccer Players aiming their Kinematical ...
  • J. Berclaz, et al, "Multiple Object Tracking using K-Shortest Paths ...
  • H. B. Shitrit, J. Berclaz, F. Fleuret and P Fua, ...
  • نمایش کامل مراجع