عناصر تصویرگر در ادبیات انقلاب اسلامی ایران

سال انتشار: 1387
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,688

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NCNRPL01_038

تاریخ نمایه سازی: 9 خرداد 1387

چکیده مقاله:

پس از پیروزی پر افتخار انقلاب اسلامی ایران، در سال 1357 به رهبری رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی ( ره ) در حالی که ملّت مقاوم ایران به دنبال کوشش برای احیای ایران اسلامی بودند . صدام درسی و یکم شهریور ماه 1359 و در واقع پس از یک سال و اندی که از پیروزی ایران می گذشت با ارتشی مسلّح و با توجه به ستیزه جویی و معارضه ذاتی با اهداف و منافع استکبار جهانی و نیز نفی هر گونه مصالحه و سازش، به نحو گسترده و شدید ایران را آماج گلوله های توپخانه ی خود قرار داد . با آغاز جنگ تحمیلی و حضور مستمر مردم شریف و خداجو در عرصه ی جنگ حق علیه باطل و رویارویی با دشمن اشغالگر و جانبازی ها، ایثارگری ها و شهادت طلبی های رزمندگان با ایمان و غیور، شاعران متعهد انقلاب نیز تمام هنر و استعداد خدایی شان را با بکارگیری عناصری چون وطن، خون، شرف، عشق، حماسه و ایمان و ... حماسه آفرینی ها، به عرصه ی تماشا گذاشتند، لحظه هایی که هر فرد تمام کار روزمره را رها نمود و برای دفاع از میهن و ناموس خود راهی جبهه های جنگ حق علیه باطل گردیده است . در مقاله ی حاضر کوشش بر آن است که صویرگر در اشعار شعرایی که شعرهای انقلابی سروده اند مورد بررسی قرار بگیرد .

نویسندگان

عهدیه فاضلی

کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامی