ساخت سریع KD_Tree مبتنی بر SAH با انتخاب بهترین صفحه برش به صورت بازگشتی
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات
سال انتشار: 1389
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,128
فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
NCSCIT01_074
تاریخ نمایه سازی: 19 بهمن 1390
چکیده مقاله:
رهگیری نور (ray tracing) روشی جدید برای ایجاد تصائیر دو بعدی با کیفیت بالا از روی صحنه های یا مدل های سه بعدی می باشد.یکی از دلایل پیشرفت کارایی رهگیری نور استفاده از ساختارهای تسریع بهینه شده است ( برای مثال kd-tree مبتنی بر surface area heuristic )(SAH) . زمان ساخت kd-tree در صحنه های پیچیده و بزرگ بالاست و همچنین برای صحنه های متحرک ساخت kd-tree در هر فریم زمان بر می باشد. در این مقاله روشی پیشنهاد شده است که بر روی الگوریتم های موجود ساخت kd-tree اصلاحاتی انجام داده تا زمان ساخت kd-tree را کم کند و همچنین صفحه های برش را طوری انتخاب می کند که هزینه های پیمایش kd-tree و هزینه های تداخل را در بسیاری از صحنه ها کم می کند.در بیشترین صحنه ها ، صحنه های برش انتخاب شده در روش پیشنهادی در مقابل روش معمول کمترین هزینه رادارند.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
علی اصغر بهمنش
گروه کامپیوتر - دانشگاه بوعلی سینا
عبدالحمید پیله ور
گروه کامپیوتر - دانشگاه بوعلی سینا
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :