مفهوم شناسی ماده و معنا درسنتز زمان ازدیدگاه فیزیک جدید وضرورت درک آن درفضای معماری

سال انتشار: 1391
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 693

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NTA01_401

تاریخ نمایه سازی: 3 شهریور 1393

چکیده مقاله:

دراین مقاله سعی در بررسی جنس دوپارامتر ماده ومعنا ورابطه ی آن بایکدیگرازدیدگاه فلسفی،فیزیکی وتاثیر این دو درپیدایش محتوای ذهن معمارومسیرپالایش معناوچگونگی دگردیسی معنا به ماده می باشد. فرم به معنای نمودمفاهیم درکالبدمادی می باشد که با استنادبه بحث فضا،زمانوچیستی فضای پیرامون وتاثیرزمان برفضا میتوان به بالفعلیت فضای معماری و به عرصه ی ظهور رساندن جنبه ی بالقوه ی فضا درکالبد مادی وفضایمعماری پرداخت. سنتز زمان که حاصله)تز( ماده و)آنتی تز(حرکت می باشد در مکان معماری؛ فرم و محتوا را تحت تاثیر قرار داده و رابطه ی این پارادایم با اثرمعماری و ذهن مخاطب مورد بررسی قرار گرفته است. و چگونگی رسیدن معنا به ماده به وسیله ی )مجاز( وشناخت شناسی این مقوله درمقایسه ی تطبیقی حرکت جوهری ماده و فیزیک کوانتومی در این مقاله بررسی می شود. این بر پایه ی نظریه جدید فیزیکی بنام تئوری )م(که فضا را ملزم به یازدهبعد دانسته طوری که جهان درپوسته ی چهاربعدی در فضازمانی با ابعاد بیشتر قرار گرفته ایم مراتب آن و چگونگی تاثیر گذاری این واقعیت فیزیکی برفضای معماری را مورد بررسی قرار می دهیم.درک مخاطب از اثر هنری یا نقد اثرشامل روندذهنی فرد در قراردادهای ذهنی خود می باشد و اتفاقواقعیت،مجاز و حقیقت وفرق این پدیده ها چه درآفاق و چه در انفس حاصله یک روندی هست که درتقابل ماده و معنا، بدست آمده است.در این راستا تئوری های نسبیت ؛سوپراسترینگ ها ؛ فلسفه و روانشناسی؛ موضوع را روشنگری می کند.فرم یا فضای حاکم بر مکان معماری در حقیقت تقلیل معنا است که به فرم تبدیل شده و شناساند ن و هم جنس بودن این قضیه با تقلیل قوه ی تخیل به تصور هدف این مقاله می باشد.بعدیازدهم ماده فضاهای در همتنیده ی چند بعدی هستند که کل عالم چه به صورت نور وچه به صورت صوت در این فضا های اضافی یازده گانه ی فضا ذخیره می شوند که تصویرهالوگرافیکی این تصاویر تناظ ر یک به یکه سه بعد در صفحه ی دو بعدی می باشد که این ؛نزول معنا به ماده ؛ نزول قوه ی تخیل به تصورو مثلث هنر و هنرمند واثر هنری و رابطه ی این سه مقوله موضوع بحث وبررسی می باشد

نویسندگان

پیمان اسحاقی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تحصیلات:مقطع کارشناسی معماری

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • ریندلر، ولفگاگ، 1375، نسبیت خاص و عام، و کیهان‌شناختی، ترجمه ...
  • معلمی، حسن، 1387، حکمت متعالیه، چاپ اول، (قم، مرکز نشرهاجر، ...
  • نقره کار، عبدالحمید، 1390، مبانی نظری معماری، چاپ دوم(انتشارات پیام ...
  • طباطبائی، سید محمدحسین، 1385ق، بدایهالحکمه، ترجمه دکتر علی شیروانی، چ ...
  • هاوکینگ، استیون ویلیام، 1383، جهان در پوست گردو، ‌ترجمه محمدرضا ...
  • _ حر ح ح ح ر ح ح ح _ ...
  • نمایش کامل مراجع