تاثیر سرگرم آموزی بر یادگیری الکترونیکی

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,047

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

OICONFERENCE02_042

تاریخ نمایه سازی: 6 بهمن 1395

چکیده مقاله:

عدم وجود ارتباط رو در رو در یادگیری الکترونیکی، موجب مشکلات عدیده ای برای یادگیری مخاطبین شده است، به دلیل اینکه کاربران نمی توانند بازخورد مناسب درباره وضعیت یادگیری خود ارائه داده و اطلاعات بلادرنگ دریافت نمایند. در فرآیند برقراری ارتباط برای انتقال هرچه بهتر پیام و تثبیت اطلاعات و آموزش مفاهیم، ابزار سرگرمی از دیرباز جایگاه والایی داشته است. این ابزار در جوامع و زمان های مختلف اشکال و صور گوناگونی به خود گرفته و در هرزمانی در قالب سبک مطلوب رسانه ای آن زمان برای انتقال و تثبیت پیام و آموزش مفاهیم مورداستفاده کنشگران ارتباطی بوده است. این مقاله به بررسی استفاده از رویکرد سرگرم آموزی جهت بهبود وضعیت ارتباطات در سیستمهای یادگیری الکترونیکی می پردازد. استفاده از قابلیتهای تفریحی در کنار متن، سخنرانی و تصویر، فضای محیطهای یادگیری الکترونیکی را برای آموزش مناسبتر می کند. در این مقاله با بررسی متون و تعاریف ارائه شده برای سرگرم آموزی، نقش آن در بهبود واسطهای کاربری در محیطهای یادگیری الکترونیکی و ارتقا سطح یادگیری در چنین محیطهایی مورد بررسی قرار گرفته است. هدف بکارگیری سرگرم آموزی در توسعه چنین محیطهایی، ارتقا کاربردپذیری واسط کاربری برای بهبود شیوه ارائه، ایجاد شور و شوق در کاربر، بهبود تعامل و افزایش میزان مشارکت خواهد بود

نویسندگان

نویده خدائی

دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

مجید جوشقانی

دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

عطاءاله ابطحی

دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • بابایی، محمود(1389). مقدمه ای بر یادگیری الکترونیکی. پژوهشگاه علوم و ...
  • سوهانی، کمیل (1393). طراحی مدل بومی گونه تلویزیونی سرگرم آموزی ...
  • . شرف الدین، سید حسین (1393). الگوی مطلوب سرگرمی در ...
  • Anderson, T. & Elloumi, F. (2004). Theory and practice of ...
  • Ayad, K. (2010). THE ROLE OF EDUTAINM ENT IN E-LEARNIN, ...
  • Fabri, M.(2006). Emotionally Expressive Avatars for Collaborative Virtual Environment. Leeds ...
  • Foroughi, R.(2006). Work in Progress: Giving Asynchronous Learning Platforms a ...
  • McGreal, R. & Elliott, M.(2008). Technologies of online learming (E-Learning). ...
  • Rigas, D. & Alseid, M.(2008). Multi-modal aided Presentation of Learning ...
  • Singhal, A. Papa, . (2009). How E nt ert ainment-Educ ...
  • Wallden, S & Soronen, A (2004). Edutainment from Television and ...
  • Zhang, D. Zhao, JL. Zhou, L & Nunamaker, NF. (2004). ...
  • نمایش کامل مراجع