تاثیر بازی ها ی شبیه ساز رایانه ای با تاکید بر مفاهیم ریاضی در یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه هشتم

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,366

فایل این مقاله در 15 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

PSYCHOCONF03_065

تاریخ نمایه سازی: 27 بهمن 1394

چکیده مقاله:

در فرایند یاددهی یادگیری مراحل گوناگونی وجود دارد که هر کدام می توانند برجریان موردانتظار از این فرایند تاثیرگذار باشند ودریادگیری، نگهداشت مفاهیم جدیدونیز یادآوری آن برای دانش آموزان سهمی ایفا کنند. در آموزش وپرورش امروز، به روش هایتدریس، به واسطه حضور وخودنمایی روشن تر درکلاس درس، بیشتر پرداخته می شود وغالب دوره های آموزشی به توانمندسازیمعلمان در این باره اختصاص دارند،. نوشتار پیش رو با بیان نقش بازی ها ی شبیه ساز آموزشی رایانه ای درروش تدریس فعال ،ضمن معرفی یک وب سایت با دارا بودن توانمندی شبیه سازی دروس مختلف، چگونگی کاربرد شبیه سازها و بازی های الکترونیکیرا در طراحی آموزشی کارآمد واثر بخش بیان می کند. در این مطالعه 2 گروه 56 نفری از دانش آموزان پایه هشتم دبیرستان نمونهدولتی دخترانه دکتر ایوب آزاد حسینی منطقه 5 تهران را ،در معرض 2 نوع روش تدریس قرار گرفته اند یکی به شیوه سنتیودیگری تدریس با استفاده از بازی های شبیه سازرایانه ای به کمک وب سایت فت. سپس گروه ها در آزمون های محقق ساختهجهت سنجش یادگیری ویادداری شرکت نمودند.یافته های پژوهش حاضر نشان دادکه شبیه سازها در افزایش یادگیری ویادداریدرس ریاضی تاثیر داشته اند.

نویسندگان

مریم شکری کهی

دبیر ریاضی منطقه 5 شهر تهران ،دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • قاسم پور مقدم، حسین. (1390). روش های نوین یاددهی-یادگیری. تهران: ...
  • گروه آموزشی مدیران. (1389) راهبردهایی در مدیریت آموزشگاهی. دفترآموزش عمومی ...
  • Aguilera, M. D., & Mendiz, A. (2003). Video games and ...
  • Amory, A., Naicker, K., Vincent, J., & Adams, C. (1999). ...
  • Bozkurt, Ersin and Ilik, Aslan. (2010). The Effect of Computer ...
  • Burrow, A., _ More, G. (2005). Architecturdl designers and the ...
  • Corbit, M. (2005). Moving into cyberspace: Game worlds for learning. ...
  • نمایش کامل مراجع