CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

تربیت فطری انسان

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۶ | تعداد نمایش خلاصه: ۶۸۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۸۹
کد COI مقاله: QURANSAFINEH03_049
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲.۸۲ مگابات (فایل این مقاله در ۱۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۶ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله تربیت فطری انسان

حمید پارسایی - دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث

چکیده مقاله:

مسئله فطرت یکی از مسائلی است که دراین زمان مورد توجه مکاتب علمی و فلسفی می باشد و هرمکتبی به نسبت مبنای فلسفی خود دراین باره اظهار نظر کرده بعضی برای انسان فطرت و فطریاتی قائلند ولی بعضی دیگر این گونه بحث ها را از ریشه منکرند از طرف دیگر درمورد اصالت ها و کرامت هایانسانی هم بعضی آنها را توهمی بیش نمی دانند ولی دیگران اینها را واقعیت های خارجی میدانند بدون توجه به اصل فطرت بسیاری ازمعارف اسلامی درک نخواهد شد بدین جهت بسیاری از اندیشه وران از این اصل مهم به ام المعارف اسلامی یاد می کنند و معتقدند که درباره فطرت سخن بسیار گفته شده ست اما کمتر به ژرفای آن و ابعاد گسترده ای که که دربرمیگیرد توجه می شود اغلب می بینیم که افرادی از فطرت دم می زنند ولی چون به ابعاد گسترده آن درست توجه ندارند نظریاتی که سرانجام برمی گزینند ضد این اصل است یکی ازمهمترین مباحثی که درقران کریم و درروایات امامام معصوم ع برآن تاکید شدها ست مساله فطرت است که از جمله فطرت انسان و فطری بودن دین و اعتراف رسمی انسان به ربوبیت الهی از جمله مسائلی است که آیات و روایات به آن اشاره دارند.

کلیدواژه‌ها:

فطرت، قرآن، دین، معرفت فطری، تربیت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
http://www.civilica.com/Paper-QURANSAFINEH03-QURANSAFINEH03_049.html
کد COI مقاله: QURANSAFINEH03_049

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پارسایی, حمید، ۱۳۸۹، تربیت فطری انسان، سومین همایش ملی قرآن کریم سفینه النجاه عصر، تبریز، دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، http://www.civilica.com/Paper-QURANSAFINEH03-QURANSAFINEH03_049.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (پارسایی, حمید، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (پارسایی، ۱۳۸۹)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.