ارزیابی کارایی تصفیه خانه سرکان در سال 89-1388

سال انتشار: 1389
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,029

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SACP01_048

تاریخ نمایه سازی: 6 دی 1389

چکیده مقاله:

به دلیل وجود آلاینده های مختلف میکروبی و شیمیایی در فاضلاب، تخلیه بدون تصفیه آن به محیط زیست و یا استفاده ازآن در کشاورزی؛ منجر به آلودگی منابع آب، خاک و محصولات کشاورزی شده ودر نهایت خطرات سوء بهداشتی آن متوجه بهداشت و سلامت انسان می گردد در این تحقیق پارامترهایTSS COD, , BODمورد آزمایش قرار گرفتند. این پژوهش بصورت توصیفی - مقطعی بمدت 15 ماه در سال88-89 در تصفیه خانه شهر سرکان انجام گرفت . نمونه برداری هر15روز بر روی فاضلاب خام ورودی و پساب خروجی انجام گردید و کارایی تصفیه خانه با سنجش پارامترهایCOD ،BOD5 وTSSمورد بررسی قرار گرفت . نتایج حاصله نشان داد که میانیگن راندمان تصفیه خانه در کاهشTSS , BOD5وCOD, به ترتیب 89/57 و 83/45 و 100 درصد می باشد. میانگین غلظت پارامترهای مذکور در پساب خروجی به ترتیب 15/19 و 50/38 و صفرمیلی گرم در لیتر می باشد که با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران در استفاده مجدد از پساب، مطابقت دارد. با عنایت به اینکه کارایی تصفیه خانه سرکان در حذف آلاینده های فاضلاب بطورمتوسط در حدود91/01 درصد بوده است. لذا سیستم مورد استفاده در این تصفیه خانه کارآمد بوده و پساب تولیدی از نظر پارامترهای مورد مطالعهTSS و BOD5 ، CODبا استانداردهای رایج مطابقت دارد و قابلیت استفاده مجدد و یا تخلیه به آبهای پذیرنده را دارا می باشد.

نویسندگان

نصرالدین پارسافر

دانشجوی کارشناسی ارشد آبیاری و زهکشی دانشگاه بوعلی

صفر معروفی

دانشیار گروه ابیاری

قاسم رحیمی

استادیار گروه آبیاری، خاکشناسی و باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوع

فرشاد دشتی

استادیار گروه آبیاری، خاکشناسی و باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوع

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • ابریشم چی احمد، بهشید جمشید، افشار عباس، " ترجمه مهندسی ...
  • سازمان حفاظت محیط زیست ایران، ضوابط و استانداردهای زیست محیطی، ...
  • معاونت تحقیقات سازمان حفاظت محیط زیست، استاندارد خروجی تصفیه فاضلاب، ...
  • منزوی محمدتقی، "فاضلاب شهری"، جلد اول، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ ...
  • Mehdizadeh, H, and Shayegan, J., The effect of sulfate concentration ...
  • نمایش کامل مراجع