بررسی تاثیرات جنس مصالح بر روی فرم گره چینی

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,182

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SAUD01_634

تاریخ نمایه سازی: 25 شهریور 1392

چکیده مقاله:

یکی اززیباترین و دلپذیرترین شاهکارهای هنری هنرگره چینی است که باطرح های گوناگون با مصالح مختلف اعم ازسنگ اجر کاشی ایینه و گچ انجام میشود کیفیت قرارگرفتن و ارتباط این نقش های زیبا و حیرت انگیز می رساند که خلاقان و تنظیم کنندگان آنها ازدنیای که درآن زندگی می کرده اند الهام گرفته و احساس اعتقاد و باور خود را بصورت نقوش زیبا و درغالب اشکال منظم هندسی ارایه داده اند تحقیق حاضرباهدف شناخت و تحلیل زمینه های هویتی و نمادی این هنربدیع به معرفی انواع گوناگون آن زمان پیدایش این هنر درجهان اسلام ورود آن به ایران پرداخته و ضمن بررسی منشا پیدایش این هنروریشه های اعتقادی هویتی آن جایگاه آن را دردنیای امروزمورد بررسی قرار میدهد

کلیدواژه ها:

گره چینی/هنر/هویت اسلامی/معماری اسلامی

نویسندگان

سیده مهرنگار شهروزی

دانشجوی کارشناسی ارشدمعماری

مریم عرفان

دانشجوی کارشناسی ارشدشهرسازی

صوفیا بشیری

دانشجوی کارشناسی ارشدمعماری

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • زمرشیدی، حسین، (1365)، گره چینی در معماری اسلامی و هنرهای ...
  • ماهنامه خبری و آموزشی سازمان صنایع دستی ایران، ش 10. ...
  • شعرباف، اصغر، (1385)، گره و کاربندی، انتشارات سازمان میراث فرهنگی ...
  • نجیب اوغلو، گلرو، (1387)، هند‌سه و تزیین در معماری اسلامی، ...
  • نادر، اردلان، (1380)، حس وحدت، ترجمه وانداد جلیلی، انتشارات فروزش، ...
  • رئیس زاده، مفید، (1374)، (بررسی خانه‌های زرتشتی یزد))، پایان‌نامه‌ی کارشناسی ...
  • هیل، درک، (1375)، معماری و تزیینات اسلامی، ترجمه مهرداد وحدتی ...
  • نمایش کامل مراجع