بررسی تاثیرات بازی های رایانه ای در فناوری اطلاعات به ویژه E-Learning

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 854

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SECONF01_031

تاریخ نمایه سازی: 29 مهر 1396

چکیده مقاله:

در خلال دو دهه اخیر، پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و توسعه شبکه جهانی اینترنت، یک روش آموزش مبتنی بر تکنولوژی یعنی آموزش الکترونیکی را ایجاد کرده است. یادگیری الکترونیکی استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی برای فعال کردن و توانمند کردن افراد در جهت یادگیری فارغ از زمان و مکان است. رویکرد گسترده به سوی آموزش الکترونیکی خود گواه این است که سیستم نوین آموزش الکترونیکی فواید و مزایای منحصر به فردی را برای افراد، سازمانها و مراکز آموزشی به همراه دارد. شیوه نوین آموزش الکترونیکی با به کارگیری آخرین دستاوردهای عصر فناوری اطلاعات و ارتباط اتپارادایم های جدیدی را خلق کرده است و افق های روشنی را در عرصه آموزش ارایه می دهد. سازمانها و شرکتها با به خدمت گرفتن سیستم آموزش الکترونیکی به همراه طرحی جامع، کلی و استرتژیک برای پیاده سازی آن قادر خواهند بود تا از مزایای فراوان آن از قبیل آموزش،انعطاف پذیری و سرعت بهره لازم را ببرند. یکی از این روش های نوین،آموزش از طریق بازیهای کامپیوتری می باشد که علاوه بر سرگرمی دارای نقش آموزشی بوده و از زمینه های اصلی شکوفایی استعداد و خلاقیت میباشد. در این پژوهش ابتدا انواع مختلف آموزش الکترونیکی مطرح شده و به صورت مختصر مورد بحث قرار گرفته است. پس از آنبه آموزش از طریق بازی پرداخته و مواردی نظیر نقش بازی آموزشی، مزایای استفاده از بازی های رایانهای در آموزش مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

کلیدواژه ها:

آموزش الکترونیک ، آموزش الکترونیک همزمان و غیرهمزمان ، آموزش از طریق بازی ، تاثیر بازی در آموزش

نویسندگان

مرتضی زلف پورآرخلو

استادیار گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات، واحد سپیدان، دانشگاه آزاد اسلامی، سپیدان، ایران،

علیرضا طاهری

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، واحد فسا، دانشگاه آزاد اسلامی، فسا، ایران،