تاثیر بازیهای رایانه ای بر خلاقیت کودکان 7 الی 9 ساله

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,018

فایل این مقاله در 15 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

SENACONF02_007

تاریخ نمایه سازی: 30 آبان 1394

چکیده مقاله:

تحقیق حاضر با مروری بر کتاب ها و ادبیات وسایت هاو مشاهدات پژوهشگر است، که بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای برخلاقیت کودکان 7 الی 9 ساله دودبستان درمنطقه 9 آموزش و پرورش شهرتهران مورد تحقیق انجام گرفته است که به موضوعات دلایل و راهکارهای این تحقیق پرداخته شده است. خلاقیت و ابداع از موضوعاتی هستند که به کارگیری آنها در دوران بزرگسالی مشروط به پرورش آنها در دوران خردسالی است و از آنجا که دنیای کودکان امروز با انواع فناوری در آمیخته است ، یکی از مهم ترین راههای آموزش و پرورش خلاقیت همین ابزارهای فناوری است.خلاقیت در قرن اطلاعات و ارتباطات و در عصری که فناوری ها و برنامه های بنیادین وزیر بنایی کشورهای توسعه یافته را تشکیل داده اند می تواند با ویژگی های مهم ومنحصربه فرد خود زمینه رشد و تعالی علمی و فرهنگی جوامع را فراهم ساخته و پرهیزاز بسیاری عقب ماندگی ها را موجب شود (رستگار پور، 1384) بر اساس یافته های تحقیق حاضر، پژوهشگر معتقداست که استفاده نامناسب از بازی های رایانه ای، آثار سوء تربیتی و فوایدی چند بر کودکان دارد که آثارسوء آن، در جهات مختلف جسمانی، اخلاقی، اجتماعی، روانی و حتی تحصیلی خواهد بود که میزان شدت تأثیرات هر کدام متفاوت است.آثار مثبت اینگونه بازیها می تواند اعتماد به نفس و کنترل چشمها و انگشتان دست همزمان و حل مسائلی همچون رد شدن از موانعی در بازی که دقت زیاد کودک را می خواهد داشته باشد.روش تحقیق در این پژوهش بصورت میدانی استنباطی و پیمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری به تعداد 300 نفر از دانش آموزان پایه اول تا سوم دو دبستان در محله مهر آباد و تهرانسر در منطقه 9 تهران می باشند، از این جامعه آماری 100 دانش آموز بطور تصادفی از هر پایه انتخاب گردیده اند. روش جمع آوری اطلاعات به چند صورت : پرسشنامه ، کتابها ، سایتها و مصاحبه با اولیای بعضی از گروه آزمایش می باشد.

نویسندگان

زهرا کرمی

کارمند رسمی آموزش و پرورش شهر تهران (منطقه ۹)

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • آرین، خدیجه، بازی درمانی دینامیسم مشاوره با کودکان، تهران، اطلاعات، ...
  • اسدی، نسترن (1382)، شناخت و آموزش خلاقیت در مدارس، تهران، ...
  • باباجان، مهری، نقش بازی در پرورش فکری کودکان، تهران، دنیای ...
  • پورمحسنی، فرشته؛ وفائی، مریم؛ آزاد فلاح، پرویز؛ (1383). تاثیر بازی ...
  • توران غلامی، مرضیه. (1390). تاثیر بازی های رایانه ای بر ...
  • تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، .1389 ...
  • جعفری راینی، رضا. (1386). بازی های رایانه ای و تاثیرات ...
  • کاشی، زهرا. (1388). رابطه بازی های رایانه ای با پرخاشگری ...
  • ملکی، حسن، نشر انجمن اولیاء و مربیان، تهران، 1388 .سیف، ...
  • شجاعی، محمدصادق، بازی کودک در اسلام، بررسی پیاآمدهای تربیتی اسباب ...
  • فلاح‌چای، سیدرضا، یادگیری از طریق بازی، بازی‌های آموزشی برای کودکان ...
  • فرهودی، هاجر (1387)، بررسی تاثیر استفاده از بازی های آموزشی ...
  • گلرخی، شایسته، «نقش اسباب‌بازی در انتقال فرهنگ به کودکان»، مجموعه ...
  • منطقی، مرتضی، بررسی پیامدهای بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، تهران، فرهنگ ...
  • میکانی، عباس، خلاقیت و تفکر، 1389، ص 81.هدایت آذر، ابوالفضل، ...
  • نشریات آثار بازیهای رایانه ای بر کودکان از دید گاه ...
  • نمایش کامل مراجع