CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)

گواهی نمایه سازی مقاله نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه

عنوان مقاله: نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
شناسه (COI) مقاله: EPSCONF01_083
منتشر شده در اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی در سال ۱۳۹۳
مشخصات نویسندگان مقاله:

حسن علی اکبرخانی - دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه

خلاصه مقاله:
هدف از این پژوهش، بررسی نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه می باشد . به منظور دستیابی به هدف فوق ، تعداد 132 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی پنجم ابتدایی که بازی های رایانه ای انجام داده اند ، وتعداد 118 نفر ازدانش آموزان پسر پایهی پنجم ابتدایی ، که بازی رایانه ای انجام نداده اند به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ، با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان انتخاب شدند . گردآوری داده ها با استفاده از ، دو پرسشنامه مهارت های اجتماعی وپرسشنامه خلاقیت عابدی انجام شد. روش تحقیق استفاده شده روش علی – مقایسه ایاست. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل فراوانی ، درصد ، میانگین ، انحراف معیار ، ، آزمون t مستقل تحلیل شد. نتایج تحلیل دیدگاه کل پاسخ دهندگان نشان داد که تفاوت آماری معناداری در میانگین خلاقیت دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده می کنند و دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده نمی کننده مشاهده نمی شود.حتی درخرده مقیاس هاس خلاقیت نیز این عدم معنی داری مشاهده شده است . اما در میانگین مهارت های اجتماعی دانش آموزانی که ازبازی های رایانه ای استفاده می کنند ودانش آموزانی که بازی های رایانه ای استفاده نمی کنند تفاوت آماری معنی داری مشاهده می شود . به این معنا که بازی های رایانه ای بر افزایش میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان تأثیر مثبتی دارد.

کلمات کلیدی:
بازی های رایانه ای، خلاقیت ، مهارت های اجتماعی

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: http://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_083.html