مقایسه نمرات بازی کودکان با نمرات نپسی:اعتبار یابی بازی های کامپیوتری به عنوان ابزارهای شناختی
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 441
فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO02_090
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396
چکیده مقاله:
این مطالعه کمی کاووشی,نمرات کودکان مدرسه ای را در 51 بازی کامپیوتری با نمرات آنها در آزمون روانشناسی عصب شناسی ,نپسی مقایسه کرده است تا مشخص کند که آیا این بازی ها از مهارتهای پیش بینی شده شناختی استفاده میکنندیاخیر. 43 کودک 7 تا 12 ساله در این مطالعه شرکت داشتند .تقریبا تقسیم بندی مساوی بین دختران وپسران صورت گرفت.بسیاری از همبستگی های پیش بینی شده پیشین همراه با اثر موثر تا شدید تایید شد.یازده بازی ,بالاترین همبستگیشان را با بیش از یک مهارت پیش بینی شده شناختی به اشتراک گذاشتند که با نپسی اندازه گیری شدند وحاکی از آن بودکه این بازی ها از عملکردهای خاص شناختی استفاده می کنند.این مورد حاکی از آن است که بازی های کامپیوتری مشابه را میتوان برای ارزشیابی ,تمرین یا کنترل مهارتهای شناختی کودکان مدرسه ای استفاده کرد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
لاله اسماعیلی
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اصفهان
منصوره بهرامی پور
هیات علمی دانشگاه آزاد اصفهان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :