CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
۲۷
بهمن

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

صفحه اول تقویم

راهنمای دبیرخانه

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ توسط دانشگاه اصفهان و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اصفهان برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها مراجعه فرمایید.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی و فناوری ، علوم رفتاری و اجتماعی ، هنر و علوم انسانی
برگزار کننده: دانشگاه اصفهان
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: اصفهان

در پی برگزاری موفق اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ که با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار شد، نیاز کشور به تقویت پژوهش در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، تجاری، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت بیش از پیش نمایان شد. دانشگاه اصفهان در راستای رسالت خود در تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و دبیرخانه‌ی دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازی نمود و به حول و قوّه‌ی الهی با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، دومین دوره‌ی این کنفرانس را در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد نمود. هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است. نگاه ویژه این دوره کنفرانس به بازیهای جدّی (کاربردها، رویکردها و افق پیش رو) خواهد بود. 

محورهای کنفرانس:

-تحلیل روانشناختی بازی‌های رایانه‌ای
-تحلیل جامعه‌شناختی بازی‌های رایانه‌ای
- مدل‌سازی احساس و هیجان در بازی‌های رایانه‌ای
-فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-نقش داده کاوی و مدلسازی رفتار کاربر در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای 
-بازی‌های رایانه‌ای و قدرت نرم
-بازی‌های رایانه‌ای و پدافند غیرعامل
-شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رایانه‌ای
-نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی
-مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
-مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
- تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای
-اصول هنری طراحی بازی‌های رایانه‌ای
-بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
-بازی‌های رایانه‌ای و ملاحظات حقوقی
-رویکرد فلسفی بازی‌های رایانه‌ای
-بازی‌های جدّی (Serious Games)
-بازی‌نمایی (Gamification)
-بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:
- خانواده
-درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی
-فرهنگ، تاریخ و ادبیات
-آموزش و یادگیری
-تبلیغات
-هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی
-فقه و اخلاق
-توسعه‌ی صنعت گردشگری
 - درمان اختلالات جسمی
-توانبخشی شناختی
- ترویج ارزش‌های دفاع مقدس
- ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
- و کلیه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای

درج در تقویم: ۱۳۹۵/۷/۶ - تعداد مشاهده ۶۵۹۸ بار

اعتبار کنفرانس

Sponsored and Indexed by
CIVILICA
We Respect the Science
این کنفرانس تحت تایید و حمایت سیویلیکا برگزار میشود و مقالات آن در سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه و منتشر خواهد شد

مقالات کنفرانس

تاریخهای مهم

تاریخ برگزاری:
۲۷ بهمن ۱۳۹۵
مهلت ارسال اصل مقالات:
۱۵ آذر ۱۳۹۵
تاریخ اعلام داوری مقالات:
۱ بهمن ۱۳۹۵

تاریخچه کنفرانس

کنفرانسهای مرتبط

اطلاع‌رسانی به دوستان

شما می‌توانید با تکمیل این فرم، اطلاعات این کنفرانس را در اختیار همکاران خود نیز قرار دهید
کد کپچا

به اشتراک گذاری

سازمان کنفرانس

برگزار کننده

نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۱۸۵۰۷
در بخش رتبه بندی دانشگاه های ایران می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.