ارایه راهکارهایی برای طراحی سیست مهای مبتنی بر گیمیفیکیشن در صنعت بانکداری

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 624

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

IBAEONF01_040

تاریخ نمایه سازی: 31 اردیبهشت 1398

چکیده مقاله:

در سالهای اخیر پدیده گیمیفیکیشن به مفهوم استفاده از المان های بازی و تکنیک های طراحی بازی در زمینه های غیر بازی نظیر آموزش، سلامت و کسب و کار، رشد چشمگیری داشته است. تحقیقات زیادی در این حوزه انجام شده است و اخیرا محققان نشان داده اند که سیستم های گیمیفیکیشن شخصی سازی شده نسبت به رویکردهای عمومی و استاندارد اثرگذاری بیشتری داشته است. علی رغم اهمیت این موضوع هنوز تحقیقات تجربی کمی در این حوزه انجام شده است به ویژه برای سیستم های گیمیفیکیشن صنعت بانکداری یافته های کمی وجود دارد. از این رو در این مقاله یک طرح تحقیقاتی برای اعتبارسنجی تجربی سیستم های گیمیفیکیشن شخصی سازی شده در صنعت بانکداری ارایه گردیده است. بانک حکمتایرانیان به عنوان مورد مطالعه تحقیق انتخاب شده است. پس از اتمام این مطالعه و اجرای طرح تحقیق پیشنهادی، انتظار می رود شواهد تجربی ارایه شود که انتخاب المانهای گیمیفیکیشن توسط شرکت کنندگان با روابط تیوری که در تحقیقات پیشین ارایه شده اند، مطابقت داشته باشد و سیستم بتواند المان های گیمیفیکیشینی را که هر کاربر بیشتر به آنها علاقهدارد، ارایه دهد. نتایج این تحقیق، مسیری قابل اجرا برای طراحان گیمیفیکیشن فراهم می کند تا به کمک آن بتوانند سیستم های گیمیفیکیشن شخصی سازی شده طراحی و پیاده سازی کنند. محققان نیز با کمک طرح تحقیقاتی پیشنهادی می توانند راهکارهایی جهت توسعه سیستم های توصیه گر مبتنی بر گمیفیکیشن ارایه دهند.

کلیدواژه ها:

گیمیفیکیشن ، سیستم مبتنی بر گیمیفیکیشن ، سیستم توصیه گر

نویسندگان

الناز نصیرزاده

دانشجوی دکتری مهندسی فناوری اطلاعات IT ، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران