تاثیر بسترهای کشت مختلف برافزایش عملکردگیاه توت فرنگی ورسیدن به توسعه پایدارکشاورزی

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 447

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICSDA01_0843

تاریخ نمایه سازی: 16 خرداد 1394

چکیده مقاله:

به منظور ارزیابی تاثیر بستر کشت بر کمیت و کیفیت میوه توت فرنگی در سیستم کشت هیدروپونیک آزمایشی بصورت فاکتوریل در قالب طرح پایه کاملا تصادفی اجرا و تاثیر سه نوع بستر کشت (پیت + ماسه + پرلایت ( ٢:١:٢ کوکوپیت + پرلایت ( ١:٢ ) و ماسه + پرلایت دانه درشت ) و سه رقم متفاوت توت فرنگی (کاماروسا ، سیلوا و پاروس ) در سه تکرار بر روی صفات کمی و کیفیتوت فرنگی بررسی شد . نتایج بدست آمده نشان داد که بستر کشت کوکوپیت + پرلایت بر روی خصوصیات رویشی گیاه توت فرنگی بیشترین تاثیر را داشت . همچنین بیشترین تعداد میوه و عملکرد کل از بستر کشت کوکوپیت + پرلایت بدست آمد . بیشترین عملکرد کل از بستر کشت کوکوپیت + پرلایت / رقم پاروس با میانگین820/03گرم دربوته حاصل شد

نویسندگان

سیدفاطمه موسوی

کارشناس ارشد زراعت ، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز جیرفت

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • ا ر ز ا نی P : _ 6 138 ...
  • - طبا طبا یی . ج و غ رضا یی ...
  • عبد ا للهی، ک ؛ مو حد ی نا یینی ...
  • Djedidi M., Gerasopoulos D., and Maloupa E. 1999. The effect ...
  • نمایش کامل مراجع