آشنایی با غافث، گیاه ارزشمند دارویی

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,675

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

NCPDA01_2507

تاریخ نمایه سازی: 12 دی 1393

چکیده مقاله:

در آفرینش موجودات عالم مطمئناً خلقت گیاه یک معجزه ی شگرف است. . با نگاهی عمیق به اطرافمان میتوانیم شاهد دهها هزار گونه گیاهی باشیم که در سراسر دنیا پراکنده هستند و هر کدام می تواند به تنهایی صدها درد و یا بیماری رادرمان کند که در این میان نقش ایران به عنوان مهد طب سنتی جهان در رویش گیاهان داروئی بسیار پررنگ و مشهوداست. با توجه به خواص بالای گیاه دارویی در درمان و کم عارضه بودن استفاده از این گیاهان نسبت به داروهای شیمیاییخوشبختانه در سالهای اخیر رویکردی همه جانبه جهت استفاده از داروهای با منشأء طبیعی و به ویژه گیاهی در بین مردمبوجود آمده است. بطوریکه بخش عمده ای از داروهای عرضه شده در برخی از کشورهای جهان را داروهای با منشأء گیاهیو طبیعی تشکیل می دهند. امروزه افراد بیشماری به درمان بیماریهایشان با استفاده از گیاهان دارویی روی آورده اند و اینامر ضرورت استفاده از دارو های گیاهی، عصاره، اسانس و بانک دارویی را بیش از پیش آشکار نموده است.. استفاده ازبعضی گیاهان داروئی در گذشته به صورت سنتی مرسوم بوده و هنوز هم رواج دارد و شناخت بعضی از گیاهان هنوز انطورکه باید صورت نگرفته است و این امر محقق نمی شود مگر با مطالعه و تحقیق محققان عزیز که این امر خطیر بر عهده آنهاقرار گرفته است که به شناسایی این گیاهان پرداخته و آن را به جامعه معرفی نمایند. گیاه غافث حاوی تانن ،مقدار کمیاسانس فرار و رزین می باشد از خواص دارویی این گیاه میتوان در اطفال برای درمان اسهال، بی اختیاری ادرار و آماس مثانه اشاره کرد. بعنوان دهانشویه برای زخم های مزمن گلو مصرف می شود. این گیاه بر ویروس هپاتیت B اثر مهاری دارد و همچنین ضد التهاب است.

نویسندگان

مرضیه سلیمیان

دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه دامغان

راضیه فراشیان

دانشجو اسبق دانشگاه آزاد اقلید

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :